Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Wmo Consulent Begeleiding

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 sept 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Wmo consulent begeleiding geef jij uitvoering aan de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. Wanneer een inwoner aangeeft belemmeringen te ondervinden op het gebied van zelfredzaamheid of participatie breng jij de hulpvraag van deze persoon in kaart en gaat hier samen mee aan de slag. Je bekijkt samen wat iemands eigen mogelijkheden en binnen diens sociaal netwerk zijn. Je hebt een brede blik en denkt je samen met de inwoners na over de hulpvraag en mogelijke oplossingen. Je onderzoekt iemands eigen mogelijkheden, de mogelijkheden binnen diens sociaal netwerk en in hoeverre voorliggende voorzieningen een oplossing kunnen bieden voor de hulpvraag.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden

  • Je bent bekend en werkt met de meldcode.
  • Je vormt een verbindende schakel tussen inwoner, gecontracteerde partijen en de gemeente.
  • Je organiseert zo nodig een multidisciplinair overleg met betrokken professionals om te komen tot een integrale situatieanalyse en gezamenlijke afstemming over de benodigde ondersteuning.

Resultaten

  • Het resultaat van je bevindingen verwoord je in een onderzoeksverslag.
  • Waar nodig geef jij een passende indicatie (besluit) af.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, bij voorkeur in de richting SPH, hbo-V, MWD of Social Work.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WMO Consulent.
  • Aantoonbare werkervaring met en/of ervaring op het gebied van mensen met een LVB, psychiatrische ziektebeelden en gezinnen met meervoudige /complexe problematiek.
  • Je bent een open, optimistisch, ondernemend en verbindend persoon en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in woord en schrift.
  • Je kunt creatief kijken naar het oplossen van complexe vraagstukken binnen de gehanteerde besliskaders van de gemeente.
  • De inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Motiveren
  • Samenwerken
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Waar kom je te werken?

De Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW) is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Druten en Wijchen. De WDW biedt veel kansen voor vakbekwame, bevlogen medewerkers. We werken voor twee gemeenten, met ieder haar eigen bestuur, gemeenteraad en ambities. Om dat in goede banen te leiden, werkt de WDW met zelforganiserende teams en veel eigen verantwoordelijkheid. Bij de WDW telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. De WDW gelooft sterk dat een medewerker gelukkiger is als er ruimte is om talenten te ontwikkelen. Dat verhoogt de persoonlijke motivatie en de productiviteit van de organisatie.

Wie zijn je collega's?

Je gaat aan de slag in de vakteams Wmo begeleiding dat bestaat uit 7 Wmo consulenten. Het is een enthousiast en energiek team waar plezier en samenwerking voorop staan. Het vakteam is samen met andere vakteams onderdeel van het Sociaal team in Wijchen, dat bestaat uit 45 bevlogen medewerkers die streven naar integrale samenwerking met al onze ketenpartners zoals onderwijs, welzijn en overige partners. Het sociaal team is verantwoordelijk voor een breed scala aan zorg: de toegang tot Wmo klassiek, Wmo 2015 en Jeugdzorg.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Wat bieden wij?

Je komt terecht bij een goede werkgever die jouw inzet waardeert op diverse manieren. Dat begint natuurlijk bij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Al onze arbeidsvoorwaarden lees je op Wat bieden wij? | Werkorganisatie Druten Wijchen.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag-vrijdag.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 6 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 7 oktober 2025 gepubliceerd op de website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 8 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur