Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Nijkerk
Logo van Gemeente Nijkerk

senior vergunningverlener

Van 't, Van Het Hoffstraat 24, 3863 AX Nijkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Vergunningenverlener zorg je voor de tijdige en juiste afhandeling van (complexe) aanvragen op het gebied van de APV en Bijzondere wetten. Je voert de regie over de afhandeling van de vergunningverlening binnen het team. Complexe aanvragen voor Drank- en Horecavergunningen en (grotere) evenementen zijn eveneens jouw verantwoordelijkheid. Je initieert en voert daartoe in- en extern overleg, en een korte lijn met de portefeuillehouder(s). Vanuit je ervaring en expertise en in samenspraak met collegas draag je bij aan de ontwikkeling van (vergunningen) beleid en actualisatie van de APV.

Werkzaamheden

  • Juiste en tijdige interne regievoering over de afhandeling van de vergunningverlening binnen het team
  • Complexe aanvragen voor vergunningen tijdig en juist verlenen.
  • Afstemming met organisatoren over het veilig laten verlopen van evenementen.
  • Zorgen dat complexe projecten tot een goed resultaat leiden.
  • Op basis van je expertkennis en ervaring ben je vraagbaak/coach voor collegas bij het behalen van de resultaten van het team,je bent sparringpartner voor de teamleider en portefeuillehouder.
  • Signaleren van ontwikkelingen op het vakgebied, verwerken in bestaand en nieuw beleid.

Eisen

  • Minimaal HBO werk -en of denkniveau;
  • Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie;
  • Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen
  • je hebt minimaal 5 jaar passende werkervaring op het werkgebied, bij voorkeur in een vergelijkbare (functie)omgeving;
  • je beschikt over een goed ontwikkelde omgevingssensitiviteit;
  • je bent sterk in analyseren en adviseren;
  • je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • je hebt een goed ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en handelt hiernaar;
  • kennis van en ervaring met Wet BIBOB is een pre, evenals ervaring bij gemeenten;
  • Dienstverlenend en klantgericht en in staat om binnen de geldende kaders maatwerk te bieden;

Wensen en competenties

Wensen

  • Nieuwsgierig blijven en in ontwikkeling willen zijn.
  • De samenwerking zoeken en zelfstandig je taken oppakken.
  • Kritisch durven zijn en feedback geven en ontvangen.

Competenties

  • Integrale blik en in scenarios denken
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Daadkrachtig en besluitvaardig
  • Proactief en resultaatgericht
  • Een verbinder
  • Integer

Organisatie en team

Over gemeente Nijkerk:

Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collegas zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreeren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collegas die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.

Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving) zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke senior vergunningverlener tevens klankbord/werkverdeler voor het cluster vergunningverlening.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Periode opdracht: 6 maanden. Startdatum: z.s.m.

Opzet opdracht: We starten met een tijdelijke aanstelling van 24 uur voor 4 maanden, waarbij aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr