Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Nijkerk
Logo van Gemeente Nijkerk

Adviseur - Nijkerk

Van 't, Van Het Hoffstraat 24, 3863 AX Nijkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

13 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als adviseur met specialisatie ondermijning geef je vorm en inhoud aan het tegengaan van ondermijning en het beleid omtrent digitale veiligheid Je belangrijkste taken omvatten:
  • Begeleiden van projecten zoals de aanpak van ongewenste permanente bewoning van vakantieparken en het tegengaan van ondermijning in de zorg;
  • Ontwikkelen van beleidsregels, plannen en bewustwordingscampagnes voor zowel collegas als inwoners;
  • Signaleren van risico's en implementeren van preventieve maatregelen en integrale controles in samenwerking met partners;
  • Leiden van overleggen in het kader van ondermijning en fungeren als regisseur in RIEC-casussen;
  • Vormen, en uitvoering geven aan, het beleid omtrent digitale veiligheid.

Eisen

  • Een relevante juridische opleiding op minimaal HBO-niveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de overheidssector op het gebied van openbare orde en veiligheid;
  • Uitstekend analytisch denkvermogen en de capaciteit om secuur te werken, zelfs onder druk;
  • Aantoonbare sterkte in mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Uitstekende adviesvaardigheden, overtuigingskracht en het vermogen om op het juiste moment initiatief te tonen;
  • Flexibiliteit om in crisissituaties buiten reguliere werktijden beschikbaar te zijn;
  • Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie;
  • Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen;
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

Wensen en competenties

Competenties

  • Integrale blik en in scenarios denken;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Daadkrachtig en besluitvaardig;
  • Proactief en resultaatgericht;
  • Een verbinder;
  • Integer.

Wensen

  • Nieuwsgierig blijven en in ontwikkeling willen zijn;
  • De samenwerking zoeken en zelfstandig je taken oppakken;
  • Kritisch durven zijn en feedback geven en ontvangen.

Organisatie en team

Nijkerk is een groeiende en dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collegas zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreeren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collegas die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.

Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving) zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke adviseur Openbare Orde en Veiligheid met een specialisatie op het thema ondermijning.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: waarbij aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort.

Eventueel geinteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr