Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Nijkerk
Logo van Gemeente Nijkerk

Adviseur - Nijkerk

Van 't, Van Het Hoffstraat 24, 3863 AX Nijkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als adviseur met specialisatie crisisbeheersing en evenementen ben je naast adviseur crisisbeheersing ook de adviseur die aanvragen voor evenementenvergunningen toetst op veiligheid.

Werkzaamheden

Je belangrijkste taken omvatten:
  • Je draagt zorg voor de paraatheid van de gemeentelijke Crisisorganisatie;
  • Maken en bewaken van afspraken, jaarplannen etc. met en over de VGGM;
  • Adviseren over de VGGM in het kader van de gemeenschappelijke regeling en deze adviezen vertalen in college- en raadsvoorstellen;
  • Ondersteunen van de burgemeester in haar rol als portefeuillehouder bevolkingszorg;
  • Regie hebben en uitvoering geven aan het project Denk Vooruit;
  • Adviseren en ondersteunen bij aanvragen van evenementenvergunningen;
  • Bijspringen bij openbare orde en veiligheidsvraagstukken.

Eisen

  • Je bent in staat om overzicht te bewaren in een hectische omgeving en zoekt actief de samenwerking op. Deze eigenschappen, gecombineerd met een positieve instelling en energieke werkhouding, maken jou tot een waardevolle aanvulling op ons team.
  • Een relevante juridische opleiding op minimaal HBO-niveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de overheidssector op het gebied van openbare orde en veiligheid;
  • Je hebt ervaring als crisisfunctionaris. De opleiding officier van dienst Bevolkingszorg en/of Adviseur Crisisbeheersing is een pre;
  • Uitstekend analytisch denkvermogen en de capaciteit om secuur te werken, zelfs onder druk;
  • Aantoonbare sterkte in mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Uitstekende adviesvaardigheden, overtuigingskracht en het vermogen om op het juiste moment initiatief te tonen;
  • Flexibiliteit om in crisissituaties buiten reguliere werktijden beschikbaar te zijn;
  • Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie;
  • Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen.

Wensen en competenties

Wensen

  • nieuwsgierig blijft en in ontwikkeling wilt zijn.
  • de samenwerking zoekt en zelfstandig je taken oppakt.
  • kritisch durft te zijn en feedback geeft en ontvangt.

Competenties

  • Integrale blik en in scenarios denken
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Daadkrachtig en besluitvaardig
  • Proactief en resultaatgericht
  • Een verbinder
  • Integer

Organisatie en team

Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collegas zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreeren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collegas die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.

Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving) zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke adviseur Openbare Orde en Veiligheid met een specialisatie op het thema crisisbeheersing en evenementen.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort. We starten met een tijdelijke aanstelling van 32 uur voor 3 maanden, waarbij aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr