Projcetleider Ruimtelijke Ontwikkeling

Gemeente Montferland

Bergvredestraat 10, 6942 GK Didam, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 mei 2025

Organisatie
Montferland is een gemeente in het oosten van de provincie Gelderland. Met een oppervlakte van ca. 110 km² en ruim 36.000 inwoners heeft Montferland een schakelfunctie tussen de regio Achterhoek en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. De gemeente bestaat uit 12 kernen: Azewijn, Beek, Braamt, Didam, 's-Heerenberg, Kilder, Lengel, Loerbeek, Loil, Nieuw-Dijk, Stokkum en Zeddam. Het gemeentebestuur is gevestigd in Didam.
Met ongeveer 400 medewerkers, verdeeld over 3 domeinen, werken we aan een prettige en veilige leefomgeving voor onze ruim 37.000 inwoners. Team Ruimtelijke Ontwikkeling en Economie is één van de 5 teams binnen het Domein Ruimte. Het team bestaat uit de clusters Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie en recreatie en toerisme en het projectbureau Openbare ruimte. Het team telt  35 medewerkers.

Door jouw inzet wordt de leefomgeving van onze gemeente nog aantrekkelijker om te wonen en te werken! Hoe mooi zou dat zijn?

Omschrijving van de opdracht
Als ervaren projectleider/planoloog heb jij de supervisie over projecten binnen het ruimtelijk domein. Het kan gaan om projecten in het buitengebied, maar ook om  projecten binnen de kernen. De nadruk ligt op woningbouwontwikkeling.

  • Het behandelen van ruimtelijke procedures (Bopa's en wijzigingen Omgevingsplan);

  • Het zelfstandig draaien van ruimtelijke projecten met de focus op woningbouwontwikkeling.

Als projectleider heb jij de regie in handen bij deze ruimtelijke projecten. Of dit nu gaat om een project van een extern initiatiefnemer of een eigen gemeentelijke project, dankzij jou komt de ontwikkeling van de grond. Beleidsdoelen, financiën, tijdsbestek en kwaliteit verlies jij nooit uit het oog en je bent sterk in het onderhandelen met verschillende partijen en aansturen van multidisciplinaire teams. Je pakt je verantwoordelijkheid en neemt de leiding om het proces te optimaliseren en om resultaten te boeken.

Politiek bestuurlijke uitgangspunten vertaal je moeiteloos naar projecten en (deel) resultaten. Voor de projecten die je trekt, ben jij het aanspreekpunt voor het bestuur. Je stemt op regelmatige basis voortgang en keuzes met de verantwoordelijk wethouder af. Je draagt zorg voor integrale (strategische) advisering over je projecten richting college en raad.

Het werken vanuit de bedoeling, waarbij de inwoner centraal staat en het eigenaarschap vanuit een grote eigen verantwoordelijkheid, zijn bij jou in goede handen. Dit alles vanuit de overtuiging een bijdrage te willen leveren aan ons mooie Montferland.

Vereisten / knock-out criteria

  1. Aantoonbare werkervaring met relevantie wetgevingen en procedures binnen het RO van een gemeente;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met ruimtelijke projecten binnen een gemeente;

  3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  4. Een maximum uurtarief van 120,00,- exclusief woon-werkverkeer en Fee;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider RO binnen een gemeente (35 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ruimtelijke projecten binnen een gemeente (40 punten);

  3. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (25 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden;

  • Resultaatgericht;

  • Positief enthousiaste instelling;

  • Verbinder.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende opdrachtnemer.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 juni 2025 van 09.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 6 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze mag niet ouder zijn dan zes (6) maanden en moeten dezelfde screeningsprofielen bevatten als gevraagd. De VOG dient voor de startdatum in het bezit te zijn van de gemeente Montferland. Het niet kunnen overleggen van een geldige VOG is een ontbindende voorwaarde.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur