Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 jan 2026Publicatiedatum:
15 sept 2025Je gaat werken in een team van inkomensconsulenten, medewerkers van de uitkeringen administratie, kwaliteitsmedewerkers en ondersteuners Sociaal Domein.
De werkzaamheden liggen op het gebied van inkomensconsulent Participatiewet, waarbij je onderdeel uitmaakt van het team Kwaliteit & Ondersteuning in het Sociaal Domein. De werkzaamheden liggen op het gebied van verwerken diverse werkprocessen op gebied van Participatiewet (aanvragen, heronderzoeken, mutaties, signalen etc) Hierbij is het belangrijk dat er verbinding gezocht wordt met collega’s werkzaam op WMO, Jeugd én Participatie. Deze collega’s zijn ondergebracht in de andere teams binnen het Sociaal Domein.
Concreet zijn je taken:
Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand, minimaregelingen en mogelijk ook levensonderhoud in het kader van de participatiewet en de gemeentelijke regelgeving af;
Afhandelen IB-signalen, mutaties en heronderzoeken;
Je beheert je eigen werkvoorraad, waarbij je o.a. verantwoordelijk bent voor heronderzoeken, mutatie- en boete-onderzoeken;
Je werkt intensief samen met andere collega’s van het Sociaal Domein, zoals consulenten Participatiewet, Geldzorgen, Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet, handhavers;
Je rapporteert correct en volledig over de afhandeling van aanvragen in ons administratief systeem (Suite4WIZ).
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeente;
Minimaal 1 Aantoonbare werkervaring met Suite in de afgelopen 5 jaar.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met statushouders (40 punten);
Beschikbaar per 1 oktober voor 36 uur per week (30 punten);
Aantoonbare kennis van Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht (10 punten).
Initiatief
Overtuigen
Doorzettingsvermogen
Flexibel
Communicatief sterk
Resultaatgericht
Kwaliteitsbewust
Zelfstandig kunnen werken
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met het team
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Meppel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Meppel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".