Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Contractmanager Infra

Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 CZ Meppel, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 8-16 Drenthe

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gebiedsontwikkeling Noordpoort en nieuwe Stadsentree

In Meppel wordt een bestaand bedrijventerrein ontwikkeld tot woningbouwlocatie. Een nieuwe Stadsentree die Meppel vanaf de noordzijde zal ontsluiten is hierbij nodig om het verkeer naar de stad beter af te wikkelen. Twee nieuwe beweegbare bruggen over de Drentse Hoofdvaart en de aansluitingen op de bestaande en nieuwe infrastructuur zijn onderdeel van dit project. De woningbouw wordt grotendeels door private partijen ontwikkeld. Een energiesysteem om de woningen te voorzien van warmte is onderdeel van de gebiedsontwikkeling.

Contractmanager IPM-team

Voor deze opdracht zoeken wij een contractmanager die mee kan draaien in het IPM-team. Binnen het IPM-team heb jij de lead over de contactzaken. Je bereid contractuele zaken voor, denkt na over de benadering van de markt, zorgt voor een goed verloop van de van de aanbesteding en hebt vervolgens een rol bij de begeleiding van het contract tijden de realisatiefase. Vanuit jouw functie speel je een belangrijk rol binnen het projectteam binnen de gemeentelijke organisatie en heb je kennis van de marktpartijen die een bijdrage kunnen leveren aan de realisatie van het project. Hiermee zorg je voor een soepel proces van aanbesteding en realisatie. Als contractmanager ben je verantwoordelijk voor de inkoop, totstandkoming en (risico)beheersing van contracten met marktpartijen. Daarnaast zorg jij ervoor dat alle contractuele verplichtingen worden nageleefd, met een optimaal resultaat voor het project.

Jouw taken

  • Deelnemen aan het IPM-team.
  • Eindverantwoordelijk voor het resultaat voor het onderdeel contractmanagement;
  • Verantwoordelijk voor een goede voorbereiding, aanbestedings-, en contractbegeleiding van het project;
  • Afstemmen met de projectmanager, de afdeling inkoop op het gebied van inkoop en aanbestedingen.

Meer specifiek hebben we de volgende activiteiten voor ogen:

  • Het opstellen van een inkoopstrategie voor het werk en de secundaire inkoop (ingenieursdiensten, inhuur, adviezen, onderzoeken, etc.);
  • Het opstellen van uitvragen voor advies- en ingenieursbureaus;
  • Voorafgaand aan de publicatie van de aanbestedingsstukken het organiseren van een marktconsultatie en/of een startbijeenkomst om de uitvraag en scope toe te lichten en te toetsen bij geinteresseerde marktpartijen;
  • Selectiefase: Het opstellen en coordineren van de nota van inlichtingen; Het toetsen van de aanmeldingen aan de uitsluitingsgronden, geschiktheidseisen en eventuele nadere selectiecriteria; Opstellen (voorlopige) selectiebesluiten.
  • Inschrijvingsfase: Het opstellen en coordineren van de notas van inlichtingen (minimaal 2 bij een dergelijk project); Eisenbeheer n.a.v. de notas van inlichtingen; Optioneel: organiseren individuele inlichtingen; Beoordelen kwalitatieve stukken als lid van het projectteam; Economisch meest voordelige inschrijving vaststellen samen met inkoop; Samen met inkoop en projectmanager houden van evaluatiegesprekken met afgewezen inschrijvers (op verzoek van inschrijvers); Opstellen (voorlopige) gunningsbesluiten;
  • Uitvoering geven aan het contractbeheersplan met het projectteam; Uitvoeren van systeemgerichte contractbeheersing[1]: risicogestuurd bepalen toetsmix en vastleggen in een toetsplan, maken van een toetsplanning en het organiseren van audits bij de opdrachtnemer om zijn kwaliteitssysteem te toetsen. Ook is de contractmanager verantwoordelijk voor het vrijgeven van de auditverslagen het bewaken van het wegnemen van negatieve bevindingen;
  • Het beoordelen en laten beoordelen van de annex III- en annex IV-documenten en het opstellen van toetsverslagen;
  • (laten) toetsen en afhandelen verzoeken tot wijzigingen en claims van de opdrachtnemer;
  • Afgeven prestatieverklaringen;
  • Voeren van voortgangs- en contractoverleggen met de opdrachtnemer;
  • Organiseren oplevering: keuring van het werk, bewaken oplossen restpunten en het aanvaarden van het werk. Ook het (laten) toetsen van het opleverdossier;
  • Bewaken van het VTW en afwijkingenproces.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als contractmanager met het voorbereiden van infra projecten
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opstellen en uitwerken van contracten in de infrastructurele grote werken, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor niveau in een technische, juridische of bedrijfskundige richting (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als contractmanager met het voorbereiden van infra projecten (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als contractmanager met UAV-gc contracten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenwerking in een IPM team, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (30 punten).

Competenties

  • Wij zoeken een gedreven en resultaatgerichte professional die zelfstandig kan werken, maar ook een echte teamspeler is.
  • Goede communicatievaardigheden en je bent vaardig in het leggen van sociale verbindingen;
  • Uit het gesprek blijkt dat jij een visie hebt op het proces tot het verkrijgen van de beste marktpartijen voor het te realiseren project

Organisatie en team

Organisatie Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.

Bij zon prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collegas werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de fairtrade gemeente Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Is hybride werken mogelijk: ja

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.

Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 14 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 19 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur