Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

W2025-24 Senior adviseur

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 10 Noord-Brabant

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

10 - 15

Publicatiedatum:

16 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Meierijstad maakt haar afvalinzameling circulair met zo min mogelijk restafval. De adviseur moet hiervan de architect, begeleider en uitvoerder zijn, kortom de spin in het web. Het enthousiasmeren van inwoners, bestuursleden, dienstverleners en ambtenaren is een belangrijk element. Ook moet de adviseur alle relevante gemeentelijke aspecten en activiteiten benoemen, signaleren en ondersteunen die hierop van invloed zijn. Verder ondersteunt de adviseur de gemeentelijke beleidsontwikkelaar waar wenselijk.

Taken:

  • Vormgeven van het voor transitie benodigde strategie en proces.
  • Enthousiasmeren van alle stakeholders.
  • Monitoren en analyseren van alle beschikbare relevante data voor punt 1.
  • Verbetermogelijkheden benoemen en inhoudelijk helpen realiseren bij de opslag, dataverzameling, logistiek en afzet van herbruikbare goederen, grondstoffen en afval.
  • Signaleren van relevante aspecten, activiteiten en (externe) ontwikkelingen en op verzoek ondersteunen daarvan ter versterking van het transitietraject.
  • Het vertalen van de pilot gescheiden huisvuilinzameling naar een gemeente brede praktijk in elk denkbaar facet; van administratie, inkoop tot en met inzameling, overslag, afvoer en afzet / verwerking.
  • Het infaseren van de beproefde methode van de pilot gescheiden huisvuilinzameling en uitfaseren van de bestaande huisinzameling. Het vertalen van punt 6 in diverse aanbestedingstrajecten.
  • Het technisch-inhoudelijk ondersteunen van de beleidsontwikkelaar bij het vormgeven van een gemeentelijke inzameldienst.
  • Het technisch-inhoudelijk uitvoeren van het huisvestingsonderzoek circulair ambachtscentrum.
  • Het technisch-Inhoudelijk vormgeven van een nieuw circulair ambachtscentrum.
  • Training medewerkers op administratief, technisch of operationeel vlak.
  • Het inhoudelijk voeden van het circulair ambachtscollectief Meierijstad (o.a. kringloopwinkels, repaircafes, scholen en sociaal werkbedrijven).
  • Monitoren en analyseren van de resultaten van punt 7, benoemen en invoeren van verbeterpunten in het nieuw systeem huisinzameling.
  • Samenbrengen van bovengenoemde activiteiten in een transitieprogramma; nieuw systeem huisinzameling, Circulair ambachtscentra en huisvesting.

Eisen

  • Werk- en denkniveau HBO+ / Academisch
  • Gerichte werkervaring Meer dan 10 jaar
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende kennis op het gebied van de transitie naar hoogwaardig hergebruik van grondstoffen.
  • Kandidaat het bij voorkeur minimaal 10 jaar recente ervaring binnen de overheid in het vakgebied.
  • Begrip voor en kennis van participatie,- bestuurlijke,- en politieke besluitvormingsprocessen.
  • Ruime kennis en ervaring met het opstellen van aanbestedingsdocumenten op het vakgebied.
  • Op de hoogte zijn en blijven van maatschappelijke en landelijke/europese ontwikkelingen op het vakgebied.

Wensen en competenties

Wensen

  • Eigen laptop en telefoon
  • VOG die niet ouder is dan 2 maanden

Competenties

  • Stressbestendigheid
  • Bereidheid ad hoc deadlines waar te maken
  • Enthousiasme
  • Overtuigingskracht
  • Initiatief nemen
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Helder kunnen schrijven

Organisatie en team

Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden gevoerd op donderdag 2 oktober tussen 14.30 uur en 17.00 uur. Het zou fijn zijn als hier rekening mee wordt gehouden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gunningscriteria:

  • Weging prijsdeel: 30 %
  • Weging Kennis: 15 %
  • Weging Ervaring: 15 %
  • Weging Competenties: 15 %
  • Weging Interview: 25 %

Indicatief 10-15u/week, uren per week afhankelijk van deadlines.

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur