Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inrichten programmabeheersing

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 sept 2025

Omschrijving

Deze inhuuropdracht is ook geschikt voor ZZP-ers. Let op; de ZZP-er dient zich zonder tussenkomst van een bureau in te schrijven op deze opdracht. Het contract met de ingeschreven ZZP-er wordt verzorgd door Haert B.V.. Het bureau verklaart met inschrijving van een beschikbare kandidaat dat deze kandidaat geen ZZP-er is. Het inrichten van een integrale rapportagestructuur, gekoppeld aan activiteitenadministratie en financiele systemen, zodat team, bestuurder, programmaleider beschikken over actuele en eenduidige informatie om sturing te geven op het programma.

De op te leveren deelproducten zijn:

  1. Integrale rapportage met informatie voor teamoverleg, raad en stuurgroep over: Programma Energietransitie: activiteiten, status (stoplicht), financien, nieuwe activiteiten, aandachtspunten. Duurzaamheid brede activiteiten Begroting en indicatoren.
  2. Activiteitenadministratie Centrale lijst met alle activiteiten, basis voor integrale rapportage, Teams en Key2financien. Per activiteit: status (stoplicht), aanspreekpunt, financien, taak nummer Key2, doelstelling, programma Energietransitie of Duurzaamheid breed. Per activiteit tabblad: focus, deliverables, inkomsten/uitgaven t.o.v. budget.
  3. Werkwijze Procesafspraken met projectleiders en ondersteuner voor actueel houden financien en administratie.
  4. Systemen & borging Doorvoeren herverdeling activiteiten in Teams en Key2financien. Borgen rapportagestructuur bij programma ondersteuner, incl.:
    • Key2financien, begroting en SIZA.
    • BTW-checks (i.s.m. Fiscaliade).
    • Subsidiebeheer en verantwoording.
    • CO2-monitor (actueel + begeleiding projectleiders).
    • Herverdeling en toewijzing activiteiten/projecten.
    • Actueel houden activiteitenlijst in alle systemen.

Eisen

  • Voorwaarden voor deelname Algemene inkoopvoorwaarden 2024 voor leveringen en diensten + addendum.pdf
  • Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing
  • G-Rekening De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden
  • VOG Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare rol. Bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie.
  • Je weet snel overzicht te creeren en structuur aan te brengen. Waarbij je een goed oog hebt welke (stuur)informatie de verschillende stakeholders nodig hebben.
  • affiniteit en/of ervaring met het ruimtelijk domein

Competenties

  • Je hebt tenminste een hbo-diploma in een economische, bestuurlijke of ruimtelijke studierichting;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in programmabeheersing;
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent daardoor in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen;
  • Je bent niet alleen sterk met cijfers en risicoanalyse, maar ook communicatief vaardig en creatief in het vinden van oplossingen;
  • Je overtuigt op basis van logische en relevante argumenten en adviseert op basis van jouw kennis;

Organisatie en team

Gemeente Veldhoven

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats begin oktober.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 25 % Opleidingsniveau Minimaal opleidingsniveau: MBO+ MBO+ (10 %) HBO (15 %) Weging: 15 % Werkervaring Hoeveel jaar werkervaring: Minimaal 5 jaar 5 jaar (5 %) meer dan 5 jaar (10 %) Weging: 10 % CV Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring. Weging: 25 % Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team. Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur