Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Administratief medewerker

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 8 dagen
85 32 Noord-Brabant

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

12 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. En jouw nieuwe baan staat helemaal in hun dienst. Wij zoeken namelijk een casusregisseur complexe casuïstiek.

We zijn op zoek naar een tijdelijke collega in verband met zwangerschapsverlof.

Op naar actie!
Jij wordt onze nieuwe collega die erop afgaat, onderzoekt wat nodig is en de juiste zorg inzet. Of mensen nu zelf om hulp vragen of anderen zich zorgen maken namens hen. Je voert regie in complexe (jeugd)zaken, die meerdere domeinen bestrijken en/of veiligheidsrisico's inhouden. Zo vergroot je de veiligheid binnen gezinnen/systemen door met hen en ketenpartners een passend veiligheidsplan te maken en te zoeken naar passende hulp en/of inzet van steunbronnen uit het sociale netwerk van de inwoner. Je bent altijd alert en vastberaden om (kortdurend) hulp te bieden aan degenen die het nodig hebben.

Of het nu via een gesprek is of via een telefoontje naar de gemeente, jij verheldert de behoeften van inwoners, denkt mee en schat in wat er nodig is. 

Gelukkig sta je er niet alleen voor. Samen met collega’s, gezinnen en partners maak je concrete plannen en betrek je waardevolle steunbronnen uit het sociale netwerk. Zo geef jij richting aan de aanpak van deze situaties. Alles om de veiligheid te vergroten en te komen tot duurzame oplossingen.

Ons aanbod
Wij bieden een kleurrijk team met uiteenlopende persoonlijkheden en expertises. Een team dat samen werkt, samen aanpakt en samen oplost met veel ruimte en respect voor de persoonlijke inbreng. Er is structurele ondersteuning door een gedragswetenschapper. Het team heeft een hoge mate van zelfstandigheid, de teamleider zorgt voor de nodige richting.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring met regievoeren in complexe casuïstiek (psychiatrie, verslaving, veiligheid etc.) is een must;

  • Minimaal 2 jaar ervaring met jeugd- en/of WMO beschikkingen is een must;

  • Kennis van de jeugdwet is een must;

  • Max. 35 km wonend vanaf Rijen;

  • Ervaring met werken binnen de regio Hart van Brabant is een pré;

  • Het meenemen van de inzet van informele steunfiguren in je werkwijze is een pré;

  • Het is een harde eis dat je beschikt over een SKJ of BIG registratie en een HBO diploma.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties;
    1p

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV;
    2p

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    5p

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    20p

Organisatie en team

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.

Wij bieden een kleurrijk team met uiteenlopende persoonlijkheden en expertises. Een team dat samen werkt, samen aanpakt en samen oplost met veel ruimte en respect voor de persoonlijke inbreng. Er is structurele ondersteuning door een gedragswetenschapper.

Het team heeft een hoge mate van zelfstandigheid, de teamleider zorgt voor de nodige richting. Het sociaal team van de gemeente Gilze en Rijen, Alphen-Chaam en Baarle-Nassau is een team waar verschillende deskundigheden gebundeld zijn. Dit team organiseert ondersteuning voor gezinnen/huishoudens/volwassenen waarbij de situatie complex, fragiel of onduidelijk is. Uitgangspunt daarbij is het beperken van het beroep op intensieve ondersteuning, en in het geval van complexe gezinssituaties inzetten op het voorkomen van een rechterlijke maatregel.

Het Sociaal team richt zich niet op casussen waar gedwongen hulpverlening voor nodig is.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullend

  • Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

ZZP
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur