Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Senior adviseur

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 10 Noord-Brabant

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

10 - 15

Publicatiedatum:

16 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Meierijstad maakt haar afvalinzameling circulair met zo min mogelijk restafval. De adviseur moet hiervan de architect, begeleider en uitvoerder zijn, kortom de spin in het web. Het enthousiasmeren van inwoners, bestuursleden, dienstverleners en ambtenaren is een belangrijk element. Ook moet de adviseur alle relevante gemeentelijke aspecten en activiteiten benoemen, signaleren en ondersteunen die hierop van invloed zijn. Verder ondersteunt de adviseur de gemeentelijke beleidsontwikkelaar waar wenselijk.

De taken bestaan uit:

  • Vormgeven van het voor transitie benodigde strategie en proces.

  • Enthousiasmeren van alle stakeholders.

  • Monitoren en analyseren van alle beschikbare relevante data voor punt 1.

  • Verbetermogelijkheden benoemen en inhoudelijk helpen realiseren bij de opslag, dataverzameling, logistiek en afzet van herbruikbare goederen, grondstoffen en afval.

  • Signaleren van relevante aspecten, activiteiten en (externe) ontwikkelingen en op verzoek ondersteunen daarvan ter versterking van het transitietraject.

  • Het vertalen van de pilot gescheiden huisvuilinzameling naar een gemeente brede praktijk in elk denkbaar facet; van administratie, inkoop tot en met inzameling, overslag, afvoer en afzet / verwerking.

  • Het infaseren van de beproefde methode van de pilot gescheiden huisvuilinzameling en uitfaseren van de bestaande huisinzameling.

  • Het vertalen van punt 6 in diverse aanbestedingstrajecten.

  • Het technisch-inhoudelijk ondersteunen van de beleidsontwikkelaar bij het vormgeven van een gemeentelijke inzameldienst.

  • Het technisch-inhoudelijk uitvoeren van het huisvestingsonderzoek circulair ambachtscentrum.

  • Het technisch-Inhoudelijk vormgeven van een nieuw circulair ambachtscentrum.

  • Training medewerkers op administratief, technisch of operationeel vlak.

  • Het inhoudelijk voeden van het circulair ambachtscollectief Meierijstad (o.a. kringloopwinkels, repaircafés, scholen en sociaal werkbedrijven).

  • Monitoren en analyseren van de resultaten van punt 7, benoemen en invoeren van verbeterpunten in het nieuw systeem huisinzameling.

  • Samenbrengen van bovengenoemde activiteiten in een transitieprogramma; nieuw systeem huisinzameling, Circulair ambachtscentra en huisvesting.

Kandidaat omschrijving

  • De adviseur heeft minimaal een HBO+/academisch werk,- en denkniveau en minimaal 10 jaar recente ervaring binnen de overheid in het vakgebied.

  • De adviseur heeft bewezen kennis en ervaring op het gebied van de transitie naar hoogwaardig hergebruik van grondstoffen (pilots en verandertrajecten).

  • De adviseur heeft begrip voor en kennis van participatie,- bestuurlijke,- en politieke besluitvormingsprocessen en is in staat om advies te geven aan – en samen te werken met collega’s, bestuur en externen.

  • De adviseur is stressbestendig en bereid ad hoc deadlines waar te maken.

  • De adviseur heeft ruime kennis en ervaring met het opstellen van aanbestedingsdocumenten op het vakgebied.

  • De adviseur heeft oog voor de gevolgen en is op de hoogte van maatschappelijke en landelijke / Europese ontwikkelingen op het vakgebied.

  • De adviseur heeft enthousiasme, overtuigingskracht en neemt altijd initiatief.

  • De adviseur is communicatief sterk en is staat om zaken helder op papier te stellen.

  • Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

  • De kandidaat heeft een eigen laptop en telefoon.

Eisen

  • Werk- en denkniveau
    HBO+ / Academisch

  • Gerichte werkervaring
    Meer dan 10 jaar

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 30 %

  • Kennis
    Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende kennis op het gebied van de transitie naar hoogwaardig hergebruik van grondstoffen.
    Weging: 15 %

  • Ervaring
    Kandidaat het bij voorkeur minimaal 10 jaar recente ervaring binnen de overheid in het vakgebied.
    Weging: 15 %

  • Competenties
    Weging: 15 %

    • Begrip voor en kennis van participatie,- bestuurlijke,- en politieke besluitvormingsprocessen.

    • Ruime kennis en ervaring met het opstellen van aanbestedingsdocumenten op het vakgebied.

    • Op de hoogte zijn en blijven van maatschappelijke en landelijke / Europese ontwikkelingen op het vakgebied.

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Stressbestendigheid

  • Bereidheid ad hoc deadlines waar te maken

  • Enthousiasme

  • Overtuigingskracht

  • Initiatief nemen

  • Sterke communicatieve vaardigheden

  • Helder kunnen schrijven

Organisatie en team

Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Gespreksinformatie

Interview planning
De gesprekken worden gevoerd op donderdag 2 oktober tussen 14.30 uur en 17.00 uur.
Het zou fijn zijn als hier rekening mee wordt gehouden.  

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging
2 x 24 maanden

Uurtarief
€0 - €120

Toelichting op rooster
Indicatief 10-15u/week, uren per week afhankelijk van deadlines.

Aanvullend

  • De kandidaat is bij u in loondienst en/of is geen schijnzelfstandige in het kader van de wet DBA. U geeft gemotiveerd aan in uw inschrijving dat hieraan wordt voldaan.

  • Kandidaat heeft een VOG die niet ouder is dan 2 maanden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur