Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Maastricht
Logo van Gemeente Maastricht

Projectleider Inkoop

Mosae Forum 10, 6211 DW Maastricht, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

7 jan 2026

Einddatum:

6 jan 2027

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren Onbekend

Omschrijving

De regio Maastricht-Heuvelland heeft op 17 mei 2024 een DAS gepubliceerd ten behoeve van Energie- en warmtetransitie Maastricht- Heuvelland en wenst door middel van deze DAS de huidige markt gericht te benaderen voor het invullen van aanvragen inzake specifieke expertise (adviesdiensten) op het vakgebied van energie- en warmtetransitie. De aanbestedende dienst (regio Maastricht-Heuvelland), tevens de toekomstige opdrachtgever, wordt gevormd door 6 gemeenten: Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg aan de Geul. Met deze DAS wil de regio Maastricht-Heuvelland deskundigheid op een flexibele manier kunnen aantrekken, waarbij de aanbestedingsregels worden gerespecteerd. De opdrachten, welke middels het DAS uitgevraagd kunnen worden, hebben betrekking op ondersteuning bij strategische, technische vraagstukken en projectmatige ondersteuning in de breedste zin van het woord binnen het gevarieerde takenpakket van gemeenten voortvloeiend uit nationaal, regionaal en lokaal klimaat- en energiebeleid.

De regio Maastricht-Heuvelland wil middels onderhavige DAS uitvraag een opdrachtnemer selecteren welke verantwoordelijk is voor het opstellen, coördineren en uitvoeren van DAS uitvragen binnen het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) Energie- en warmtetransitie Maastricht-Heuvelland.

Van opdrachtnemer wordt verwacht dat hij niet alleen ondersteuning biedt bij het uitvoeren van inkooptrajecten (lees: uitvragen binnen het DAS), maar tevens inhoudelijke advisering levert op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen (MVOI), alsook over de inhoudelijke thema's en categorieën die binnen het dynamisch aankoopsysteem energie- en warmtetransitie zijn opgenomen.

Daarnaast kan van opdrachtnemer kan optioneel door opdrachtgever gevraagd worden om iemand te trainen in het kader van overdracht, middels een tarief van €100,- per uur.

Resultaten
De opdracht bestaat per DAS uitvraag uit de navolgende te realiseren resultaten:
  • Inventariseren van de concrete behoefte (inhoud, omvang, planning, budget);
  • Samen met de projectgroep opstellen van de opdrachtomschrijving, gunningscriteria (prijs en kwaliteit), vaststellen van de weging van de criteria, interne afstemming en goedkeuring;
  • Opstellen van het uitvraagdocument;
  • Selecteren van de relevante categorie;
  • Uitnodigingen van alle toegelaten leveranciers binnen die categorie;
  • Verzenden van de uitnodiging via Mercell Source tot Contract;
  • Mede beantwoorden van vragen van leveranciers (nota van inlichtingen);
  • Openen van inschrijvingen na sluitingstermijn;
  • Controleren van volledigheid en geldigheid van inschrijvingen;
  • Toetsen aan de uitsluitingsgronden;
  • Samen met de beoordelingscommissie beoordelen op basis van de gunningscriteria;
  • Vastleggen van het resultaat van de beoordeling;
  • Opstellen van de gunningsbeslissing inclusief motivering;
  • Verzenden van de gunningsbeslissing aan alle inschrijvers inclusief motivering;
  • In acht nemen van de Alcatel-termijn;
  • Na afloop, opdrachtverlening aan de winner;
  • Publicatie van de gunning via Mercell;
  • Administratieve afhandeling en overdracht dossier.
  • Actief deelnemen aan het structurele regionale overleg (circa eens per zes weken), met als doel het prioriteren van uitvragen en het bespreken en adresseren van knelpunten;
  • Het up to date houden van het DAS energie- en warmtetransitie zelf. Dit wil zeggen het beoordelen en afhandelen van aanmeldingen van nieuwe partijen binnen het DAS en het beantwoorden van vragen ten aanzien van het dynamisch aankoopsysteem. Het dynamisch aankoopsysteem en de uitvragen zijn nauw aan elkaar verbonden en kunnen niet los van elkaar functioneren.

Eisen

  • Ervaring 1: De inschrijver beschikt over aantoonbare ervaring bij één of meerdere aanbestedende diensten met het zelfstandig begeleiden van minimaal twee (2) aanbestedingen welke aantoonbaar vergelijkbaar zijn met de categorieën zoals opgenomen in Bijlage 1 DAS Energie- en warmte transitie- §A.5 scope. Deze trajecten dienen te zijn opgestart en volledig te zijn afgerond tussen 15 december 2022 en 15 december 2025. De ingediende referenties mogen niet ouder zijn dan drie (3) jaar.
  • Ervaring 2: De inschrijver heeft, bij een of meerdere aanbestedende diensten in de afgelopen (3) jaar minimaal één (1) geheel zelfstandig Europees aanbestedingstraject begeleid (en/of een uitvraag binnen een Dynamisch aankoopsysteem). Dit traject dient te zijn opgestart en volledig te zijn afgerond tussen 15 december 2022 en 15 december 2025. De ingediende referenties mogen niet ouder zijn dan drie (3) jaar.
  • Ervaring 3: Aantoonbare werkervaring van inschrijver bij één of meerdere aanbestedende diensten met het zelfstandig begeleiden van twee (2) openbare aanbestedingen via het platform Mercell source to Contract in de afgelopen (3) jaar. Dit traject dient te zijn opgestart en volledig te zijn afgerond tussen 15 december 2022 en 15 december 2025. De ingediende referenties mogen niet ouder zijn dan drie (3) jaar.
  • Het maximum tarief per uitvraag is €6000,- exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en alle andere overige kosten. Wanneer wordt ingeschreven met een tarief per uitvraag dat hoger ligt dan €6000,- exclusief btw, dan zal de inschrijving ter zijde worden gelegd.

Wensen en competenties

Wensen
  • Indien de inschrijver/projectleider aantoonbaar zelfstandig drie (3) aanbestedingen heeft begeleid, zoals beschreven onder Ervaring 1, bij een of meerdere aanbestedende diensten dan worden hier 10 punten aan toegekend.
  • Indien de inschrijver/projectleider aantoonbaar zelfstandig vier (4) aanbestedingen heeft begeleid, zoals beschreven onder Ervaring 1, bij een of meerdere aanbestedende diensten dan worden hier 20 punten aan toegekend.
  • Indien de inschrijver/projectleider aantoonbaar zelfstandig vijf (5) of meer aanbestedingen heeft begeleid, zoals beschreven onder Ervaring 1, bij een of meerdere aanbestedende diensten dan worden hier 30 punten aan toegekend.

Competenties
  • Kennis van duurzaamheid.
  • Kennis en vaardigheid in het uitvoeren van de opdracht en het begeleiden van DAS uitvragen.

Organisatie en team

Voor u ligt de uitvraag vanuit het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente Maastricht met betrekking tot inkoopadviesdiensten met aanbestedingsnummer TI-2023-0161. De Toelatingsleidraad DAS Inkoop & Contractmanagement incl. bijlagen 1 t/m 8 maken onlosmakelijk deel uit van onderhavige uitvraag.

De aanbestedende dienst (regio Maastricht-Heuvelland), tevens de toekomstige opdrachtgever, wordt gevormd door 6 gemeenten: Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg aan de Geul.

Inkoopteam
Voor deze uitvraag is een inkoopteam en beoordelingsteam geformeerd welke bestaan uit een vertegenwoordiging van materiedeskundigen.

Gespreksinformatie

Er worden maximaal drie (3) inschrijvingen voor een interview uitgenodigd. De selectie van deze drie inschrijvingen komt als volgt tot stand. De drie (3) inschrijvingen die voldoen aan de minimumeisen zoals gesteld onder hoofdstuk 6- Knock-out criteria én met de hoogste score op sub gunningcriteria P1, en K1 worden uitgenodigd voor het interview. Bij gelijke scores worden alle inschrijversmet de gelijke scores uitgenodigd voor het interview. De interviews zullen op digitale wijze plaatsvinden via MS-teams.

Planning interviews: 18 december 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: met de mogelijkheid de opdracht 2 keer met een periode van 6 maanden te verlengen. Facturatie
Facturatie zal geschieden op basis van nacalculatie, van daadwerkelijk gemaakte uren (overleggen aan de gemeente Maastricht), eenmaal per maand.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr