Klantmanager omgevingsvergunningen

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 24 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent iemand die graag het verschil maakt voor inwoners, ondernemers en collega’s. Als vergunningverlener ben jij hét aanspreekpunt en begeleid je klanten van het eerste idee tot de uiteindelijke vergunning. Jij zorgt ervoor dat alles soepel en duidelijk verloopt, met oog voor de belangen van alle betrokkenen. 

Verantwoordelijkheden:

  • Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen, die je toetst aan de hand van relevante wet- en regelgeving;

  • Je neemt belanghebbenden actief mee in het proces en legt helder uit wat er speelt in hun leefomgeving;

  • Je stemt af met alle betrokken partijen en luistert goed naar hun input, die je meeneemt in je beslissingen;

  • Je gaat al in een vroeg stadium in gesprek over bouwplannen en zoekt proactief naar mogelijkheden;

  • Je denkt actief mee over verbeteringen in het proces van vergunningverlening en durft met vernieuwende voorstellen te komen;

  • Je bewaakt de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke termijnen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener bouw in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau in de richting van Bouwkunde;

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding 'Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht (ABW1).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener bouw bij een gemeente (40 punten);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau (10 punten);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet en omgevingsrecht, maak duidelijk aantoonbaar waar deze werkervaring opgedaan is (30 punten).

Competenties

  • Klantgericht

  • Luisteren

  • Proactief

  • Nauwkeurig

Organisatie en team

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem!

Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  1. Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.

  2. Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.

  3. Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.

  4. Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.

  5. Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 1 maart 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven of evt vervroegd wordt als dat mogelijk is. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen zijn in overleg nader te bepalen. Hybride werken is mogelijk. Aanwezigheid op kantoor deels is vereist.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.  

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur