Projectmedewerker Controle Verleende Vergunningen Buitengebied Elburg

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 tot 30 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 30

Publicatiedatum:

2 okt 2025

Omschrijving

Het zelfstandig plannen en uitvoeren van controles van verleende omgevingsvergunningen voor de activiteit bouwen in het buitengebied van de gemeente Elburg met als doel het inlopen van de ontstane achterstand in het toezicht in dit deel van de gemeente; een en ander volgens de vastgestelde voorwaarden die de gemeente aan deze controles stelt.

Werkzaamheden:

  • Het zelfstandig verwerken van de bevindingen van deze controles in het digitale systeem RX-mission; een en ander volgens de vastgestelde voorwaarden die de gemeente aan deze verwerkingen stelt;

  • Het zo nodig constateren en aanspreken van overtreders van de voorschriften van de verleende vergunningen en het maken van afspraken over het oplossen daarvan; een en ander volgens het door het gemeentebestuur vastgestelde protocol;

  • Het doorspelen van dossiers met niet ondergeschikte afwijkingen tijdens de bouw aan medewerkers van de gemeente; een en ander volgens het door het gemeentebestuur vastgestelde protocol.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectmedewerker vergunningen buitengebied;
  • Aantoonbare werkervaring met RX-mission;
  • Aantoonbaar in het bezit van diploma ABW I, aangevuld met aantoonbare kennis van bouwfysica.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectmedewerker vergunningen buitengebied (50 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouwkunde (50 punten).

Competenties

  • Planmatig;

  • Communicatief vaardig;

  • Ervaren;

  • Technisch onderlegd;

  • Nauwkeurig en zorgvuldig.

Organisatie en team

Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur