Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland
Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
16Publicatiedatum:
16 nov 2023Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken een expert in het omgevingsrecht, die zijn hand niet omdraait voor uitdagende vraagstukken. De focus ligt op bezwaar- en beroepszaken. Je gaat zelfstandig of met collega’s op zoek naar de juiste uitkomst. Met hetzelfde gemak leg je bestuurders uit welke keuzes ze kunnen maken. En wat daarvan de gevolgen zijn. Je bent de juridische spin in het web binnen team Omgeving en handhaving.
Taken en verantwoordelijkheden
Je verleent juridische ondersteuning en advisering aan de teamleden van het team omgeving en handhaving
Je vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaar- en beroepszaken
Samen met je collega juristen draag je zorg voor een goede kwaliteit van onze producten.
Je stelt handhavingsbeschikkingen op en begeleidt het proces van A-Z
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Een afgeronde universitaire opleiding op het gebied van rechten en/ of bestuurskunde (specialisatie RO en Milieu) of vergelijkbaar.
Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie binnen een gemeentelijke organisatie.
Aantoonbare kennis van en ervaring met handhaving op het gebied van permanente bewoning.
Aantoonbare kennis van en ervaring met advisering over omgevingsvergunningen voor zowel de activiteit bouw als kap.
Aantoonbare ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente in bezwaar- en beroepszaken.
Gunningscriteria
Ruime kennis van de Omgevingswet en de WKB en aantoonbare werkervaring met de voorbereiding voor de invoering van deze beide wetten.
Aantoonbare ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente in bezwaar en beroep binnen het omgevingsrecht.
Digitaal vaardig en ervaring met het werken in een Office 365 omgeving.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.