Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur netvriendelijke nieuwbouw

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 5 dagen
150 15 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

15

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je verkent voor gemeentelijke nieuwbouwprojecten wat de optimale configuratie is tussen het aantal woningen en bedrijven, de onderlinge samenhang van de energievraag van het gebied, en verwarmingssystemen van de gebouwen. Je beoordeelt de capaciteitsvraagstukken van de gemeente en zorgt voor oplossingen om onze nieuwbouwprojecten te kunnen aansluiten. Je adviseert de projectleider en het bestuur van de gemeente over deze oplossingen en werkt actief mee aan de realisatiemogelijkheden van gemeentelijke plannen en plannen van initiatiefnemers. Je regisseert de gekozen oplossingen en bent de schakel tussen de gemeente en de netbeheerder. Je beoordeelt of de gekozen energie-optie voor het project uit het oogpunt van het gevraagde vermogen de meest efficiente keus is; Je adviseert en maakt afspraken over de mogelijkheden om bij aanvang van het project of in de nabije toekomst een hoger niveau van zelfvoorzienendheid is te realiseren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Adviseur met gemeentelijke projecten op het gebied van energievraagstukken;
  • Beschikbaar per 1 november 2025 voor 15 uur per week
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met nieuwbouwprojecten bij een gemeente

Wensen en competenties

Competenties

  • Resultaatgerichte instelling met zowel aandacht voor inhoud als proces;
  • Analytisch vermogen, oplossingsgericht en stressbestendig;
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit, verbindende eigenschappen;
  • Communicatievaardigheden in woord en geschrift;
  • Basiskennis van de Energiewet, het energiesysteem en alternatieve technieken voor de energievoorziening;
  • Vaardigheden om opties om te zetten in (voor het college en de gemeenteraad) overzichtelijke keuzemogelijkheden;
  • Doorzettingsvermogen, praktisch ingestelde werkhouding
  • Ervaring met overheidsorganisaties / ervaring als projectleider

Organisatie en team

Organisatie

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan! Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collegas. Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem. Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact. Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen. Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners. We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 22025, 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025, bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieprocedure

De beoordeling bestaat uit de volgende stappen:

  • Beoordeling cv's op minimumeisen.
  • Selectie van 5 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd.
  • Uitnodiging voor een selectiegesprek.
  • Selectiegesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

NTB

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 oktober 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur