Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland
Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
8 okt 2025De gemeente is volop in ontwikkeling en wil ondernemers sneller, eenduidig en professioneel ondersteunen. Binnen het Fysiek Domein zetten we daarom een belangrijke stap: het versterken en vernieuwen van onze interne processen en dienstverlening op het gebied van Economie. Wij zoeken een deskundige professional die samen met ons zorgt voor een toekomstbestendige, klantgerichte en efficiente aanpak. Jouw inzet draagt bij aan:
Ondernemers en accountmanagers ervaren nu nog te vaak knelpunten: vragen, meldingen en klachten worden niet altijd goed opgepakt door vakspecialisten. Dit komt door onduidelijke processen, beperkt eigenaarschap en een gebrek aan prioritering. Het gevolg: vertragingen, inefficientie en ontevredenheid bij ondernemers. Jij helpt ons om dit te doorbreken en de dienstverlening aan ondernemers structureel te verbeteren. Daarmee lever je een belangrijke bijdrage aan de samenwerking binnen het fysiek domein en aan de economische vitaliteit van onze centra en bedrijventerreinen.
Als deskundige lever je tastbare verbeteringen op, waaronder:
Daarnaast ben je bereid inhoudelijke ondersteuning te bieden bij actuele economische vraagstukken.
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 15 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via een digitale button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op een telefonisch nummer. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.