Teamleider Inkoop, Juridische Zaken en Bezwaar

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 4 dagen
32 Zuid-Holland

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

7 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid en verbeteren.

Afdeling
Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.

Opdracht
Voor een middelgrote gemeente zoeken wij een ervaren, verbindende en resultaatgerichte teamleider die leiding geeft aan de teams Inkoop & Contractmanagement, Juridisch Advies en Bezwaar. Je stuurt op strategisch niveau, verbindt interne en externe belangen en borgt de kwaliteit van besluitvorming en dienstverlening binnen jouw werkveld.

Je geeft op inspirerende, coachende en daadkrachtige wijze leiding aan circa 25 professionals, verdeeld over drie teams. Je stimuleert onderlinge samenwerking en bevordert de deskundigheid binnen de teams. Daarbij stuur je niet alleen op inhoud, maar ook op houding en gedrag. De focus ligt op het versterken van transparantie, rechtmatigheid en risicobeheersing in zowel het inkoopproces als het juridisch domein. Hierbij werk je onder meer samen met de concerncontroller en de functionaris gegevensbescherming.

Als teamleider ben je eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van teamplannen, het prioriteren van ontwikkelopgaven en het verbeteren van samenwerking tussen de teams. Daarnaast ben je een stevige sparringspartner voor management en bestuur bij strategische vraagstukken binnen de organisatie.

Je werkt nauw samen met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en de collega-teamleiders binnen het managementteam aan teamoverstijgende thema’s, zoals het versterken van de dienstverlening van Bedrijfsvoering aan de organisatie en het werken aan complexe vraagstukken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
3. Minimaal 3 jaar leidinggevende werkervaring;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5. Aantoonbare werkervaring als teammanager met het leidinggeven aan juridische en/of inkoopteams binnen de (semi-)publieke sector.

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het leidinggeven aan juridische en/of inkoopteams binnen een overheidsorganisatie (40 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het verbeteren van organisatie- en bedrijfsvoeringsprocessen bij een gemeente, benoem dit duidelijk in het cv (30 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 7 juli voor minimaal 28 uur per week (20 punten);
9. De kandidaat geeft minimaal 2 relevante referenties op, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Coachen;
  • Leidinggeven;
  • Visie;
  • Verantwoordelijkheid;
  • Organisatie-sensitiviteit;
  • Communicatief sterk.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

 Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 tussen 10:00 uur en 15:00 uur DIGITAAL (ivm reisrestricties NAVO-Top). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op maandagmiddag 23 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 18 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 20 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur