Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatiemanager Domein Dienstverlening en Interne Organisatie

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 5 dagen
120 24 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je bent werkzaam als informatiemanager binnen het team Informatiemanagement (bestaande uit: Informatiemanagers, BI analisten, ISOs, Onderzoeksadviseurs en een IT-architect) waarbij onder andere de afdelingen Bedrijfsvoering, Burgerzaken, KCC en de Griffie je belangrijkste stakeholders zijn. Naast het Domein Dienstverlening en Interne Organisatie zijn er nog 3 andere domeinen, namelijk het Sociaal domein en het Ruimtelijk domein. In het afgelopen jaar is er veel geinvesteerd in de organisatie- en domeinarchitectuur, die kaders moet bieden om een veilig en duurzaam IT-landschap te waarborgen. Informatiemanagement is een belangrijk onderdeel van de totale dienstverlening. Het team IM, IB en OBI is ambitieus en enthousiast en heeft collega's met verschillende achtergronden die elkaar kunnen versterken. Daarnaast werk je ook samen met andere vakspecialisten (bijvoorbeeld op het gebied van Architectuur en Applicatiebeheer) en leveranciers. De teamleden zijn kundig, zelfredzaam en gericht op ontwikkeling en samenwerking. Met de (interne) klant en met elkaar.

Naast advies richting de desbetreffende stakeholders pak je projecten op met een beperkte omvang en coordineer je de in beheer name van deze wijziging. Je bent verantwoordelijk en aanspreekbaar voor het succesvol bereiken van de afgesproken resultaten. Je bent een kei in netwerken en verbinden van afdeling overstijgende processen. Je kunt projectmatig werken en beschikt over goede adviesvaardigheden. Jij bent een enthousiaste en energieke teamspeler. Je werkt verbindend en zoekt de samenwerking op. Doordat je afhankelijk bent van o.a. data die jouw collegas binnen de organisatie vergaren weet je als geen ander om draagvlak te creeren en anderen mee te krijgen. Je staat stevig in je schoenen en houdt van projectmatig werken, het halen van deadlines zie je als een uitdaging. Als mede kartrekker van de gehele doorontwikkeling van de informatievoorziening binnen LV weet je het overzicht te behouden en met goede adviesvaardigheden de organisatie verder te helpen.

Eisen

  • Maximaal uurtarief van 120,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, fee Flextender en exclusief BTW;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager;
  • Uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor 24 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager met advisering met betrekking tot het verbeteren van efficiente dienstverlening, duidelijk weergeven in het cv (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met informatiemanagement projecten op het gebied van Bedrijfsvoering, ICT, Bugerzaken, Griffie en/of KCC. Duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als informatie met het implementeren van verbeterprojecten voor het KCC, benoem hiervan minimaal 1 referentieproject (25 punten);
  • Minimaal 2 afgeronde cursussen op het gebied van informatiemanagement, duidelijk weergeven in het cv (20 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Visie
  • Inlevingsvermogen
  • Overtuigingskracht
  • Initiatief

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-VoorburgLeidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zon 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

AfdelingStap in de wereld van Informatiemanagement, ICT-service en Onderzoek (IISO). Waar innovatie en samenwerking samenkomen. Het dynamische team omvat krachtige clusters: informatiemanagement, informatiebeveiliging, ICT Service (beheer), Business Intelligence en Onderzoek. Met meer dan 65 toegewijde medewerkers - inclusief externe experts - zetten we ons in voor het leveren van hoogwaardige diensten. Onder leiding van onze CIO en twee gepassioneerde teamleiders streven we naar succes en vooruitgang. Achter de schermen staat ons ondersteunende team klaar, met een mix van talenten waaronder een Adviseur Kwaliteit en Proces, CISO, Deliverymanager en een Contract- en financieel beheerder. Kortom, bij IISO krijg je niet alleen een baan, maar word je onderdeel van een bruisende gemeenschap die vooroploopt in de wereld van informatietechnologie en beveiliging.

Gespreksinformatie

BeoordelingsprocedureStap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria Flextender beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie CVs Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 13 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 14 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur