Consulent Toeslagenaffaire

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze opdracht focus je op het bieden van specifieke begeleiding en ondersteuning aan ouders die getroffen zijn door de Toeslagenaffaire in Leidschendam-Voorburg. Deze ouders ervaren wantrouwen tegenover overheidsinstanties en de Belastingdienst en kampen vaak met complexe problemen. De rol vereist onder andere het opbouwen van vertrouwen, het bieden van maatwerkondersteuning en veelvuldige afstemming met (keten)partners en instanties. Je helpt gezinnen om weer op de juiste weg te komen door in eerste aanleg goed te luisteren en vervolgens vanuit je ruime ervaring met integraal werken een plan van aanpak vorm te geven. Hierbij heb je aandacht voor de vijf leefgebieden waarop gemeenten ondersteunen en breng je brede kennis van het sociaal domein samen tot snelle en adequate ondersteuning.

De belangrijkste taken in deze rol zijn;

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor gedupeerde inwoners en begeleidt ze zo lang als nodig bij het maken van een nieuwe start;
  • Je werkt en communiceert stress-sensitief, en draagt hiermee bij aan herstel van vertrouwen in de overheid;
  • Je bent volledig zelfstandig verantwoordelijk voor je eigen caseload, weet hoofd- en bijzaken te scheiden en op tijd in te grijpen of een casus te escaleren als de situatie daarom vraagt;
  • Je schakelt veel tussen taken en legt makkelijk contact met je klanten en de betrokken partijen; je gaat daarbij te werk als een ware verbinder die altijd het overzicht behoud in complexe en/of domein overstijgende casuistiek .

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad);
  • de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding Social Work of MW;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent toeslagenaffaire bij een gemeentelijke instelling;
  • Een afgeronde VNG-opleiding hersteloperatie toeslagen;
  • Uurtarief maximaal 85,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender;
  • Uiterlijk 15 oktober 2025 beschikbaar voor 32-36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent toeslagen affaire binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Sociale Regie, benoem waar deze is opgedaan;
  • Bekend met de sociale kaart van Leidschendam-Voorburg, licht dit duidelijk toe in het cv.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Klantgerichtheid

Organisatie en team

WIJZ

Binnen de afdeling WIJZ werken wij met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg. Wij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein in Leidschendam-Voorburg. Dit doen wij ook op het gebied van werk en inkomen voor de gemeenten Wassenaar en Voorschoten, waarbij wij voor Wassenaar ook de leerplichtwet uitvoeren. Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen WIJZ en hierbij is de klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel. In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeen. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 en donderdag 18 september. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 12 september. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 15 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-751077 De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 15 september 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (in overleg ook 4x8 of 4x9 uur mogelijk). Let op: vaste overlegdag is woensdag op kantoor.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur