Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
16 okt 2024Omschrijving van de opdracht
Stedelijke Ontwikkeling werkt samen met partners en collega’s, en hopelijk binnenkort met jou, aan de duurzame verstedelijking van de stad Leiden. De opgaven waaraan gewerkt wordt zijn talrijk: we werken aan een vitale en inclusieve economie, aan voldoende woningen voor iedereen, aan een duurzame mobiliteit, aantrekkelijke cultuur en een veilige en duurzame leefomgeving. In de gebiedsontwikkelingen helpen we de stad zich steeds transformeren naar nieuwe aantrekkelijke gebieden, die goed aansluiten bij de bestaande en vaak historische waarden van de stad. We maken beleid, we runnen samen het Projectbureau onze programma’s en projecten, we ontwerpen en we voeren uit. Juist in 2024 en verder zetten we ons in om ons aan te passen aan de Omgevingswet terwijl de winkel open blijft. Onze medewerkers geven aan dat ze veel ruimte voelen om bij te dragen aan hoe de stad zich ruimtelijk ontwikkelt en zijn gemotiveerd door de impact die ze kunnen hebben.
In de levendige omgeving van Leiden, een stad die bruist van kennis en cultuur. Maar ook een stad van auto’s en fietsers. Hier kan je als Technisch Beheerder Verkeerssystemen een centrale rol spelen in het waarborgen van de bereikbaarheid en veiligheid van alles wat met verkeer en wegen te maken heeft. Jouw werkzaamheden richten zich op het technisch beheer van verkeersregelinstallaties. Hierbij los je problemen op, stuur je projectleiders aan en schakel je met aannemers om te zorgen voor een efficiënte doorstroming en veiligheid op de weg. Gemeente Leiden is vanwege het invullen van een vaste formatie op zoek naar iemand die deze Opdracht tijdelijk kan invullen. Onderstaande onderdelen van de opdracht maken het extra interessant:
Analyseer storingen en vertaal deze naar concrete acties: Jij bent de expert die snel storingen identificeert en effectieve oplossingen implementeert, waardoor de verkeersveiligheid en doorstroming verbeteren.
Stuur technisch personeel aan en waarborg kwaliteit: Met jouw leiderschap zorg je ervoor dat jouw team de hoogste kwaliteit levert in onze verkeerssystemen.
Je bent altijd bij een FAT en SAT aanwezig om een verkeersregelinstallatie goed te keuren. Ook tijdelijke verkeersregelinstallaties worden door jou gekeurd;
Je bent budgetbeheerder van het technisch beheer van verkeersregelinstallaties waarbij je o.a. afstemt met de senior adviseur verkeersmanagement over grote uitgaven;
Adviseer over aanbestedingen en nieuwe ontwikkelingen: Jouw inzicht in de nieuwste ontwikkelingen en technologieën is cruciaal voor het vormgeven van toekomstige projecten en aanbestedingen.
Je beantwoord meldingen en klachten van weggebruikers en bewoners over de technische werking van VRI’s;
Deel jouw ervaringen en stimuleer verbeteringen: Je creëert een omgeving waar kennisdeling en constante verbetering centraal staan, wat het beheer en onderhoud van verkeerssystemen optimaliseert.
Werk mee aan de herziening van het Programma van Eisen voor VRI’s: Jouw bijdragen zijn essentieel voor het aansturen van innovatie en het verhogen van de efficiëntie in verkeersmanagement.
Eisen
(Uiterlijke) startdatum op 1 december 2024;
Minimaal 2 jaar ervaring met technisch beheer en onderhoud aan verkeersregelinstallaties;
Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie (eventueel met min. Aantal inwoners);
Minimaal drie dagen in de week beschikbaar op locatie in Leiden. (waarvan de derde dag een halve dag op locatie en elders mag zijn);
Aantoonbaar flexibele instelling om actie te ondernemen buiten kantoortijden wanneer er zeer urgente storingen zijn;
Ervaring in het gebruik van beheercentrales zoals Mobimaestro.
Gunningscriteria
Subgunningscriterium 1: CV en Motivatiebrief (35/100 punten): Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Het is een pre indien er meer dan 2 jaar ervaring is met technisch beheer en onderhoud aan verkeersregelinstallaties • Ervaring met projectmatig werken;
Ervaring met Budgetbewaking
Ervaring met FAT en SAT testen
Kennis van wetgeving en normering gerelateerd aan verkeersregelinstallaties, inclusief NEN3140 IV/WV;
In het bezit van een NEN1010-certificering;
Ervaring met aansturing van technisch personeel;
Ervaring met het regievoeren van VRI technisch beheer en het wijzigingen van VRI’s en hoe het technische kwaliteitsniveau van het gemeentelijk VRI areaal gewaarborgd blijft of zelf geoptimaliseerd wordt.
Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.
Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten): De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Mondelinge communicatieve vaardigheden;
Toelichting op relevante ervaringen
Flexibiliteit voor werken op locatie en incidentele afwijkende uren;
Samenwerking met collega’s die verantwoordelijk zijn voor functioneel beheer van VRI’s;
Inzet bij aansturing van aannemers in de voorbereiding en uitvoering.
Subgunningscriterium 3 Prijs (15/100 punten): Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €120,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Motivatiebrief. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.
Score prijs: De Inschrijver waarvan het uurtarief het laagst is, krijgt het maximale aantal punten. De overige Inschrijvers krijgen een score naar rato volgens de formule: Laagste uurtarief/uurtarief Inschrijver * (maximaal aantal punten) = score prijs. De score wordt afgerond op maximaal 2 decimalen achter de komma.