Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Leiden
Logo van Gemeente Leiden

Consulent Toeslagenaffaire

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 18 dagen

Begindatum:

26 jan 2026

Einddatum:

25 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Leiden heeft ervoor gekozen om de Brede Ondersteuning, hulp voor gedupeerde ouders en kinderen van de Toeslagenaffaire, onder te brengen bij Stadsbank Leiden.
De Consulenten Toeslagenaffaire helpt de gedupeerden bij het maken van een nieuwe start. Op verschillende leefgebieden vragen zij wat de klant nodig heeft om deze nieuwe start te kunnen maken. Zij spreken de klanten, beoordelen de aanvraag en zorgen voor de uitbetaling van het geld. Als er aanvullende zorgverlening nodig is, zorgen zij voor een goede overdracht en afstemming met de overige hulpverleners.
Voor deze functie zoeken wij iemand met achtergrond en ervaring als schuldhulpverlener óf een medewerker met achtergrond vanuit maatschappelijk werk/sociaal werk. Het is belangrijk dat de medewerker ervaring heeft met deze kwetsbare doelgroep en voldoende deskundig is om zelfstandig een plan van aanpak te kunnen opstellen en te kunnen uitvoeren.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP'er
  • (Uiterlijke) startdatum op 26 januari 2026
  • Heeft ervaring als Consulent Brede Ondersteuning of als persoonlijk zaakbehandelaar UHT
  • Afgeronde opleiding tot schuldhulpverlener / Maatschappelijk werk/ SJD / Sociaal Werk
  • Minimaal 2 werkdagen op kantoor aanwezig

Wensen en competenties

Wensen

  • Heeft kennis van wetgeving UHT en VNG-richtlijnen rond Brede Ondersteuning
  • Heeft eerder Brede Ondersteuning uitgevoerd
  • Is in staat zelfstandig een caseload te beheren

Competenties

  • Ervaring met integrale dienstverlening
  • Heeft kennis en ervaring met stress-sensitieve dienstverlening
  • Oplossingsgericht
  • Teamspeler
  • Proactief
  • Kan omgaan met weerstand (vanuit deze doelgroep)
  • Bereid om 4 dagen per week op kantoor te werken

Organisatie en team

De gemeente Leiden heeft ervoor gekozen om de Brede Ondersteuning, hulp voor gedupeerde ouders en kinderen van de Toeslagenaffaire, onder te brengen bij Stadsbank Leiden.

Het cluster Interne Dienstverlening en Advisering (IDA) van de gemeente Leiden voert deze Aanbestedingsprocedure uit. De gemeente Leiden treedt op als vertegenwoordiger van de Aanbestedende dienst(en): de gemeente leden, gemeente Leiderdorp, gemeente Oegstgeest, gemeente Zoeterwoude, DZB, Holland Rijnland en Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland. De Overeenkomst wordt gesloten met de Aanbestedende dienst.

Gespreksinformatie

De gesprekken met kandidaten vinden plaats tussen 5 en 8 januari 2026.
De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een "8" of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 6 maanden + optie tot max. 12 manden verlengen Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr