Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmaondersteuner RES Noordoost Brabant

Louis Jansenplein 1, 5431 BV Cuijk, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als programmaondersteuner voor de RES NOB ga je op het programmabureau aan de slag met het regio brede programma om te werken aan een toekomstbestendig en duurzaam energiesysteem. Binnen de Regionale Energiestrategie (RES) Noordoost Brabant werken 10 gemeenten, provincie Noord-Brabant, waterschappen Aa en Maas en De Dommel, netbeheerder Enexis en maatschappelijke partners samen aan de energiestrategie. Met energiebesparing, het opwekken van duurzame energie en het gebruiken van duurzame warmtebronnen zijn we op weg naar een schone en gezonde regio waarin het prettig leven, wonen en werken is. Juist door samenwerking tussen maatschappelijke organisaties, inwoners, energiecooperaties, netbeheerders, bedrijfsleven en overheden zal het proces versneld worden.

Door jouw communicatieve sterke houding zorg jij ervoor dat iedereen op de hoogte is van de planning, maar ook van alle belangrijke informatie en gegevens. Als programmaondersteuner heb jij een faciliterende en ondersteunende rol richting de programmasecretaris, het kernteam, het programmateam en de werkgroepen. Je zorgt voor structuur in alle informatie en gegevens. Je verzamelt, inventariseert en archiveert de gegevens. Door jouw inzet komt er inzicht in alle informatie die beschikbaar is die ook digitaal goed te vinden is in de SharePoint omgeving, als ook op het samenwerkdeel van onze website. Je zoekt van nature de verbinding op met alle deelnemende partijen van de RES, ook met externe partijen. Met jou worden er afspraken, overleggen en bijeenkomsten gefaciliteerd en gepland en vindt er coordinatie plaats op de informatiestroom. Ook heb je een belangrijke rol in het voorbereiden van vergaderingen en na een vergadering ga jij aan de slag met de verslaglegging en bewaak je de follow-up!

Eisen

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met ondersteunende werkzaamheden
  • Affiniteit met het vakgebied van energietransitie
  • Ervaring in een complexe omgeving met bestuurlijke verhoudingen
  • Kandidaat schrijft zelf een motivatie voor deze functie, als onderdeel van CV.
  • Kennis van ambtelijke en bestuurlijke processen.

Wensen en competenties

Competenties

  • Sociale vaardigheden
  • Wijze van communiceren
  • Verbindend vermogen
  • Kennis van ambtelijke en bestuurlijke processen

Organisatie en team

Waar kom je te werken?

Je thuisbasis is het programmabureau van de RES-regio. Daar werk je samen met de regiocoordinator, programmasecretaris, communicatieadviseur en coordinator warmte.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken staan gepland in week 45 (3 t/m 7 november 2025).

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria:

  • Sociale vaardigheden
  • Wijze van communiceren
  • Verbindend vermogen
  • Kennis van ambtelijke en bestuurlijke processen

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gunningscriteria:

  • Weging prijsdeel: 10 %
  • Samenwerkingsomgeving: Ervaring in een complexe samenwerkingsomgeving met bestuurlijke verhoudingen. Weging: 25 %
  • Ervaring: Ervaring met ondersteunende werkzaamheden. Weging: 25 %
  • Bestuurlijk sensitief: Weging: 15 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur