Logo van Gemeente Land van Cuijk
Logo van Gemeente Land van Cuijk

Juridisch adviseur handhaving/OOV

Louis Jansenplein 1, 5431 BV Cuijk, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

18 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

We zien als gemeente een toename van het aantal handhavingszaken OOV als gevolg van geweldsincidenten, drugsgerelateerde criminaliteit, personen met onbegrepen gedrag, woonoverlast en maatschappelijke onrust. Om hier uitvoering aan te geven zijn tijdelijk extra middelen beschikbaar gesteld voor1 fte extra formatie, zodat we kunnen blijven werken aan onze prioritaire thema’s zoals deze zijn vastgelegd in ons uitvoeringsprogramma.

Kandidaatomschrijving

We zoeken een stevige en ervaren juridisch adviseur handhaving/OOV, die (complexe) handhavingsdossiers behandelt en de juridische kwaliteit waarborgt. Het accent ligt hierbij op het gebied van openbare orde en veiligheid. Daarnaast behandelt de adviseur handhavingsdossiers m.b.t. woonwagenlocaties en op grond van de Omgevingswet. Ook adviserende taken richting bestuur en beleid kunnen tot het werkpakket behoren. We hechten veel waarde aan de verbindende kwaliteiten van de kandidaat, een oplossingsgerichte en wendbare houding en een doortastende aanpak.

Gezien de hierboven omschreven situatie zijn wij op zoek naar een hbo+/wo geschoolde kandidaat met minimaal 3 jaar relevante ervaring bij een vergelijkbare  gemeente (omvang en aard vraagstukken) in de afgelopen 5 jaar.

Eisen

  • De kandidaat heeft een relevante juridische opleiding, minimaal op HBO+ niveau.
  • De kandidaat heeft recente en ruime kennis en ervaring met OOV-zaken (minimaal 3 jaar in de afgelopen periode van 5 jaar) in een vergelijkbare juridische functie bij een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat werkt aantoonbaar zelfstandig en is communicatief vaardig. Weging: 15 %
  • De kandidaat heeft kennis van het actuele juridisch instrumentarium op het gebied van handhaving OOV en Omgevingswet en heeft in de afgelopen twee jaren minimaal een 40 handhavingsdossiers uitgevoerd. Weging: 15 %
  • De kandidaat heeft ervaring met het handhaven op woonwagenlocaties. Weging: 15 %
  • De kandidaat heeft ervaring met RX Mission en Join als relevante zaaksystemen. Weging: 10 %
  • Het is een pré als de kandidaat aantoonbaar affiniteit heeft met de gemeente Land van Cuijk. Weging: 10 %
  • Actuele en concrete juridische expertise en achtergrond, met name op het gebied van OOV. Bij voorkeur aan de hand van een concrete casus. Weging: 20 %
  • Recente opleiding en inzicht in Omgevingswet. Graag actueel overzicht aanleveren. Weging: 20 %

Competenties

  • Kandidaat geeft in het gesprek blijk van eigenaarschap en wendbaarheid als belangrijke competenties

Organisatie en team

We zien als gemeente een toename van het aantal handhavingszaken OOV als gevolg van geweldsincidenten, drugsgerelateerde criminaliteit, personen met onbegrepen gedrag, woonoverlast en maatschappelijke onrust. Om hier uitvoering aan te geven zijn tijdelijk extra middelen beschikbaar gesteld voor1 fte extra formatie, zodat we kunnen blijven werken aan onze prioritaire thema’s zoals deze zijn vastgelegd in ons uitvoeringsprogramma.

Kandidaatomschrijving

We zoeken een stevige en ervaren juridisch adviseur handhaving/OOV, die (complexe) handhavingsdossiers behandelt en de juridische kwaliteit waarborgt. Het accent ligt hierbij op het gebied van openbare orde en veiligheid. Daarnaast behandelt de adviseur handhavingsdossiers m.b.t. woonwagenlocaties en op grond van de Omgevingswet. Ook adviserende taken richting bestuur en beleid kunnen tot het werkpakket behoren. We hechten veel waarde aan de verbindende kwaliteiten van de kandidaat, een oplossingsgerichte en wendbare houding en een doortastende aanpak.

Gezien de hierboven omschreven situatie zijn wij op zoek naar een hbo+/wo geschoolde kandidaat met minimaal 3 jaar relevante ervaring bij een vergelijkbare  gemeente (omvang en aard vraagstukken) in de afgelopen 5 jaar.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken staan gepland op dinsdag 6 januari 2026.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 fte

Overig algemeen:

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr