Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Adviseur sociaal domein

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 250Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Breda zoekt een kwartiermaker die met strategisch inzicht en verbindende kracht een breed gedragen actieplan opstelt om geweld in afhankelijkheidsrelaties duurzaam te stoppen. De opdracht richt zich op het realiseren van een integrale aanpak binnen het sociaal domein.

De opdrachtnemer ontwikkelt een daadkrachtig en duurzaam actieplan gericht op het voorkomen, vroegtijdig signaleren en stoppen van alle vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. De opdracht omvat:

  • Opstellen van een breed gedragen actieplan.
  • Zorgdragen voor bestuurlijke afstemming van het plan.

Om dit resultaat te bereiken zijn de volgende randvoorwaarden noodzakelijk:

  • Het faciliteren van samenwerking tussen gemeenten en organisaties.
  • Het verbinden van partijen, opzetten van structuren en het organiseren van afstemming.

Werkzaamheden

Kernactiviteiten:

  • Je start met het maken van een analyse van de huidige situatie en de betrokken stakeholders.
  • Je ontwikkelt een concept-actieplan waarvan deze versie 01-04-2026 dient te worden opgeleverd. Het definitieve actieplan dienst aan het einde van de opdracht 31-05-2026, te zijn opgeleverd.
  • Er is bestuurlijk draagvlak gerealiseerd voor dit plan.

Resultaten

Aan het einde van de opdracht ligt er een breed gedragen en bestuurlijk afgestemd actieplan voor een integrale aanpak van geweld in afhankelijkheidsrelaties.

Eisen

  • Academisch werk- en denkniveau (minimaal een afgeronde WO-opleiding).
  • Aantoonbare ervaring als Kwartiermaker of Projectmanager.
  • Brede kennis van het werkveld geweld in afhankelijkheidsrelaties.
  • Ervaring in een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Minimaal drie jaar ervaring als Projectmanager of als Kwartiermaker.
  • Minimaal drie jaar ervaring binnen het werkveld Geweld in Afhankelijkheidsrelaties, in een complexe bestuurlijke omgeving.
  • Ervaring in het samenwerken met (interne en externe) partners en in het voeren van gesprekken met deze partners, waarbij de kandidaat optreedt als vertegenwoordiger van een gemeentelijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft meer dan tien jaar ervaring in een rol als kwartiermaker of projectleider. (20 Punten)
  • Kandidaat heeft tussen vijf en tien jaar ervaring in een rol als kwartiermaker of projectleider. (10 Punten)
  • Kandidaat heeft meer dan acht jaar ervaring binnen het werkveld Geweld in Afhankelijkheidsrelaties, in een complexe bestuurlijke omgeving. (20 Punten)
  • Kandidaat heeft tussen vijf en acht jaar ervaring binnen het werkveld Geweld in Afhankelijkheidsrelaties, in een complexe bestuurlijke omgeving. (10 Punten)
  • Kandidaat kan starten op de aangeven startdatum (5 Punten)
  • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (25 Punten)

Competenties

  • Strategisch inzicht en onafhankelijke denkkracht.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.
  • Overtuigingskracht en veranderkracht.
  • Een natuurlijke netwerker en verbinder.
  • Weet van aanpakken.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Breda
Afdeling: Sociaal Beleid - Sociale Basis

Wie zijn wij

Je voert de opdracht uit voor de afdeling Sociaal Beleid van Gemeente Breda en stemt af met beleidsadviseurs, gemeenten in de regio West-Brabant en partners in het sociaal domein.

Governance en samenwerking

Opdrachtgever stemt minimaal 1 x per maand met ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever van Gemeente Breda.
Betrokkenen: afdeling Sociaal Beleid, beleidsadviseurs, gemeenten in regio West-Brabant en partners in het sociaal domein.

Gespreksinformatie

De week van 12-1-2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Wet Normering Topinkomens (WNT)
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Voor 2026 is het algemeen bezoldigingsmaximum vastgesteld op € 262.000. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2026 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 250. Met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert mag deze norm niet overschreden worden.

VOG
Om bij de gemeente Breda te komen werken, is een verklaring omtrent gedrag verplicht. Na gunning van de opdracht dient een VOG (van de voorgestelde kandidaat) te worden geüpload. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr