Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Beheerder Wegen & civiele Kunstwerken

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Toezichthouder/directievoerder civiel-technische kunstwerken

24 uur per week, voor de duur van 6 maanden

"Een enthousiaste collega die omgevingsbewust, slagvaardig en resultaatgericht toezicht houdt op de civieltechnische kunstwerken!"

Jouw nieuwe baan
Als Directievoerder/toezichthouder ben je onderdeel van het Ingenieursbureau, Onderhoud en contracten en werk je als opdrachtnemer van de gemeente. Je bent verantwoordelijk voor het in stand houden, onderhouden en storingen oplossen betreffende ca 80 objecten binnen de gemeente Roosendaal. Je hebt hierin een regisserende rol. Onder civieltechnische kunstwerken wordt verstaan: Bruggen, Tunnels, Steigers, Geluidsschermen en bijvoorbeeld Kademuren. Je maakt duidelijke afspraken met contractpartijen en controleert en beoordeelt of de werkzaamheden correct zijn uitgevoerd. Je zorgt er ook voor dat in overleg met de beheerder de financiële kant van de projecten ook goed verloopt. Als toezichthouder ben je verantwoordelijk voor het onderhoud en herstel van schades (vandalisme en aanrijdingen). Zo controleer je de ene keer een aannemer op het volgen van de juiste veiligheidsprocedures, een ander moment controleer je de kwaliteit en doe je een oplevering. Tevens ben je aanspreekpunt voor de gebruikers van deze faciliteiten en adviseur voor de partijen die de civiele projecten verzorgen. Je anticipeert bijvoorbeeld bij calamiteiten, maar je stuurt ook de verschillende aannemers aan bij klachten en/of storingen. De gedane werkzaamheden, contracten, foto's, tekeningen en overige administratieve gegevens worden gestructureerd opgeslagen en gearchiveerd.

Jouw kracht
De verantwoordelijkheid van de directievoerder/toezichthouder vereist een goede dosis ondernemerschap. Je werkt heel zelfstandig in wisselende teamverbanden waarbij de prestaties in teamverband centraal staan. Je bent proactief, slagvaardig, beleidsverantwoordelijk en kostenbewust. Je legt makkelijk contacten zowel binnen als buiten de organisatie. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht. Door middel van daadkracht, resultaatgerichtheid en natuurlijk overwicht weet jij de juiste partijen te betrekken en de projecten op koers te houden. Je hebt affiniteit met de openbare ruimte. Je beschikt over een mbo-opleiding (b.v. bouwkunde, werktuigbouwkunde, civiele techniek) en kan ons helpen om één en ander goed in kaart te brengen, contractuele afspraken van aflopende en nieuwe overeenkomsten te borgen. Enige ervaring met bruggen, tunnels, liften is een pré.

Eisen

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp'er. U bent hiermee akkoord.
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau / HBO, richting bouwkunde, werktuigbouwkunde of civiele techniek (blijkt uit CV).
  • Kandidaat beschikt over specifieke vakkennis van bruggen, tunnels en kademuren (blijkt uit CV).
  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar of meer jaren relevante aantoonbare werkervaring in deze rol (blijkt uit CV).
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten in de aanbieding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV).
  • Enige ervaring met bruggen, tunnels, liften is een pré.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Samenwerken
  • Regisseren

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op locatie in Roosendaal op woensdag 21 januari 2026 (09.00 - 15.00 uur) en donderdag 22 januari 2026 (09.30 - 15.00 uur).
Graag rekening houden met deze data in de agenda van de kandidaten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Regelmatige aanwezigheid op kantoor in Roosendaal is een vereiste (minimaal 2 dagen op kantoor); de combinatie thuis/kantoor is mogelijk, in overleg met de groep en in afstemming

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Flexkracht beschikt zelf over devices (laptop en telefoon). Tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.
VOG niet ouder dan 2 maanden dient te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41. Er is geen (gratis) parkeergelegenheid op eigen terrein. Parkeerkosten worden niet vergoed.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr