Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hilvarenbeek
Logo van Gemeente Hilvarenbeek

Locatie

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een mensgerichte organisator die energie krijgt van samenwerken, overzicht houden én het motiveren van bewoners richting zelfstandigheid?
In gemeente Hilvarenbeek zoeken wij een ervaren Locatie manager voor een opvang locatie met 60 asielzoekers. Een dynamische rol waarin je schakelt tussen strategie en dagelijkse praktijk en écht verschil maakt voor bewoners én de omgeving.

De functie
Als locatie manager draag je samen met een collega-locatie manager de volledige verantwoordelijkheid voor het dagelijks beheer van de locatie. Jullie vormen een sterk duo dat elkaar aanvult in besluitvorming, bewonerscontact en het organiseren van processen op de locatie.

Je werkt nauw samen met partners zoals COA, gemeente en zorgverleners. Je vertaalt beleid naar praktische oplossingen. Met jouw positieve en praktische leiderschapsstijl stimuleer je een veilige en zelfstandige leercultuur onder bewoners.

Wat ga je doen?
  • Dagelijks beheer van de locatie, samen met een tweede locatie manager.
  • Contact onderhouden met bewoners, vrijwilligers en samenwerkingspartners.
  • Creëren van een sociaal veilige woonomgeving waarin bewoners gestimuleerd worden tot zelfredzaamheid.
  • Signaleren en aanpakken van risico's; bewaken van veiligheid en protocolgericht werken.
  • Optimaliseren van processen en bewonersregistratie.
  • Ontwikkelen en organiseren van dag structuur, activiteiten en nieuwe initiatieven die bijdragen aan welzijn en participatie.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor ketenpartners en stakeholders.

Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar Hbo-niveau (bij voorkeur sociaal domein óf aantoonbaar gelijkwaardig werk- en denkniveau). Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare Kennis van of affiniteit met veiligheid, risico denken, protocollen en rapportages. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft affiniteit met bewonersgroepen in opvangsituaties en het begeleiden van groepsprocessen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met verschillende niet-Westerse culturen en het werken in diverse, multiculturele woonomgevingen.
  • Sterk in veiligheid en grenzen stellen: je durft waar nodig een zerotolerance beleid consequent én professioneel uit te voeren.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met project management. Dit moet blijken uit het CV. (10 Punten)
  • Kandidaat heeft aantoonbare relevante trainingen zoals BHV, meldcode of rapporteren. Dit moet blijken uit het CV. (10 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (5 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (5 Punten)
  • Ervaring in projectmanagement of het opzetten van nieuwe locaties wordt gewaardeerd.
Competenties
  • Mensgericht leiderschap zonder hiërarchie; je werkt samen, niet boven.
  • Hands-on mentaliteit; je pakt op wat nodig is.
  • Creatief en oplossingsgericht denken; je ziet mogelijkheden.
  • Sterke communicatieve vaardigheden; je legt snel verbinding met bewoners én externe partners.
  • Stressbestendigheid en overzicht; ook als dingen plotseling veranderen.
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Past binnen het team.

Organisatie en team

Het is hier echt!
Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:
  • Samenleving
  • Ruimte
  • Dienstverlening
De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja kan eventueel verlengd worden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Wij vragen u om de 'Verklaring detachering in loondienst' toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van de administratieve partner.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr