Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Altena
Logo van Gemeente Altena

Projectleider B

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 16

Omschrijving

Functieomschrijving

Vanaf 12-01-2025 is Gemeente Altena opzoek naar een Projectleider Civiel voor een tweetal projecten. Het gaat om de tweetal projecten in de inhuuraanvraag hieronder die variëren in complexiteit, fase, aard, omvang en die naar eigen inzicht tot het gewenste resultaat moeten worden volbracht.
Het doel van deze opdracht is het zelfstandig realiseren en opleveren van twee afgebakende civieltechnische projecten binnen de gemeente Altena, te weten Visserskade en Grote Kerkstraat.
De opdracht is tijdelijk, resultaatgericht en projectmatig van aard en maakt geen onderdeel uit van de reguliere lijnorganisatie.

Wat ga je doen?

Als Projectleider Civiel speel je een cruciale rol in de succesvolle uitvoering van de onderstaande 2 technische projecten in een complexe omgeving. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en realisatie van deze projecten vanaf de initiatieffase tot en met de oplevering. Je werkt nauw samen met diverse stakeholders, waaronder klanten, leveranciers, en interne en externe teams, om ervoor te zorgen dat de projectdoelstellingen worden behaald binnen de gestelde tijd en budget.

Opdracht en te leveren resultaat

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren en opleveren van de volgende projectresultaten:

1. Project Visserskade

  • Oplevering van een volledig doorlopen uitvoeringstraject, bestaande uit:
    • technische voorbereiding;
    • besteksfase;
    • aanbesteding;
    • begeleiding van de uitvoering tot en met oplevering.
  • Borging dat het project voldoet aan de gestelde eisen op het gebied van bereikbaarheid voor hulpdiensten, kwaliteit, veiligheid, planning en budget.
  • Oplevering van een overdraagbaar projectdossier.

2. Project Grote Kerkstraat

  • Begeleiding van de aanbestedingsfase en realisatie van het werk tot en met oplevering en nazorg (verwachte afronding: december 2026).
  • Zelfstandig voeren van directie over het werk en bewaking van voortgang, risico's, budget en kwaliteit.
  • Oplevering van het project binnen de vastgestelde kaders in een complexe woon- en bedrijvenomgeving, inclusief overdraagbare rapportages en eindverantwoording.

Eisen

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat stemt ermee in om de door Gemeente Altena in bruikleen gestelde laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding projectmanagement op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op het gebied van Civiele Techniek. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief.
  • Kandidaat heeft de afgelopen 10 jaar ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met het (zelfstandig) aansturen van projectteams. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar ervaring als Projectleider Civiel binnen een gemeentelijke organisatie. (max 5 punten)
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring met geïntegreerde contracten (UAV-gc) binnen een gemeentelijke organisatie. (max 5 punten)
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als met rioolrenovatieprojecten in een gemeentelijke organisatie. (max 5 punten)
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met CROW/RAW systematiek. (max 2 punten)

Competenties

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. (max 3 punten)
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. (max 3 punten)
  • Kandidaat beschikt over een probleemoplossend vermogen. (max 3 punten)
  • Kandidaat beschikt over Projectmanagementkwaliteiten. (max 5 punten)

Organisatie en team

Klant: Gemeente Altena
Afdeling: Projectbureau
Werklocatie: Gemeentehuis

Gespreksinformatie

Niet bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Afbakening van de opdracht

De opdracht omvat nadrukkelijk niet:

  • structurele aansturing van medewerkers binnen de gemeentelijke lijnorganisatie;
  • personele vervanging of een vaste rol binnen een team;
  • deelname aan reguliere werkoverleggen buiten projectafstemming;
  • hiërarchische besluitvorming namens de opdrachtgever.

De opdrachtnemer opereert projectmatig en onafhankelijk.

Procedure

Bent u leverancier en biedt u als intermediair een ZZP'er aan op een aanvraag: Alleen op aanvragen die zich lenen voor de inzet van zzp-ers kunnen zzp-ers aangeboden worden. Welke aanvragen dit zijn blijkt uit de eisen die bij de aanvraag zijn geformuleerd en door inschrijver worden geaccordeerd. U wordt verzocht in dat geval op het cv duidelijk aan te geven dat de kandidaat een zzp-er is. Bij het gebruikersprofiel selecteert u echter wel een medewerker en niet een ZZP'er. Dit heeft te maken met de administratieve verwerking van onze administratieve partner.

Aanbieders wordt nadrukkelijk verzocht die antwoorden aan te vinken bij de beoordelingscriteria die daadwerkelijk passen bij de kandidaat. Aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor om: - Kandidaten alsnog uit te sluiten als uit het cv niet duidelijk blijkt dat aan de gestelde eis wordt voldaan;

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo