Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van ABG organisatie
Logo van ABG organisatie

Projectleider A

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Alphen- Chaam is op zoek naar een ervaren en daadkrachtige projectmanager om de totstandkoming van de opvang van Oekraïense vluchtelingen in goede banen te leiden. Deze functie omvat het verzorgen van de totstandkoming van de voorzieningen op de locaties in Alphen en Chaam, waaronder planvoorbereiding, het uitzetten van de vergunningaanvraag (BOPA), het coördineren van de uitvraag voor de levering, realisatie en exploitatie, het contracteren van leveranciers en het onderhouden van nauwe afstemming met het gemeentebestuur. Naast de opvang moet de projectmanager de reconstructie van het naastgelegen parkeerterrein in de kern van Alphen integraal meenemen.

Taken en verantwoordelijkheden
Aansturing en coördinatie:
Leidinggeven aan het projectteam en het bewaken van de voortgang van alle projectactiviteiten.
Zorgdragen voor een efficiënte en effectieve inzet van middelen en capaciteit.
Opstellen en bewaken van een projectplan, inclusief planning, budget en risicoanalyse.
Zorg dragen voor de algehele planvoorbereiding waaronder:
  • de RO-procedure. Coördinatie uitvoeren benodigde onderzoeken.
  • Afstemming met Enexis voor alle 3 de deelprojecten.
  • Eventueel onderzoek naar alternatieve wijze waarop we de locaties van stroom kunnen voorzien (accu's)?
Uitvraag en contractering:
Opstellen van heldere en concrete uitvraagdocumenten (Europese aanbesteding) voor diverse leveranciers (zoals huisvesting, bouw- en woonrijp maken van de locaties)
Beoordelen van ingediende offertes en adviseren over gunning iom inkooporganisatie van de gemeente.
Opstellen en beheren van contracten met de betreffende leveranciers.

Afstemming en communicatie:
Onderhouden van nauw contact met het gemeentebestuur en andere relevante stakeholders.
Regelmatig rapporteren over de voortgang, knelpunten en oplossingen.
Faciliteren van overlegstructuren en werkgroepen.
Zorgen voor heldere en tijdige communicatie naar de betrokken partijen.

Risicomanagement:
Identificeren en analyseren van potentiële risico's binnen het project.
Opstellen van mitigerende maatregelen en het bewaken van de effectiviteit ervan.

Communicatie en participatie:
Informeren van de gemeenschap over de ontwikkelingen in de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
Betrekken van inwoners en andere belanghebbenden bij het proces.

Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Een verklaring omtrent gedrag (VOG) is verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.
  • De 'Verklaring detachering in loondienst' dient te worden toegevoegd aan de aanbieding.
  • Hbo- of wo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in projectmanagement of een aanverwante richting.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Ervaring met het opstellen en beoordelen van contracten.
  • Ervaring met risicomanagement.
  • Flexibel, stressbestendig en in staat om in een dynamische omgeving te werken.
  • Analytisch vermogen en oplossingsgericht.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kennis van de geldende wet- en regelgeving omtrent opvang van vluchtelingen is een pré.
  • Ervaring met de realisatie van opvanglocaties voor vluchtelingen/asielzoekers is een pré.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties. Dit moet blijken uit het CV. (1 Punt)
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV. (Minder dan 3 jaar: 1 Punt, 3 jaar: 2 Punten, 4 jaar: 3 Punten, 5 jaar: 4 Punten, Meer dan 5 jaar: 5 Punten)
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV. (2 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (5 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (5 Punten)
Competenties
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek. (Voldoet volledig: 6 Punten, Voldoet enigszins: 3 Punten, Voldoet helemaal niet: 0 Punten)
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek. (Uitstekend: 3 Punten, Goed: 2 Punten, Matig: 0 Punten)
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek. (Voldoet volledig: 6 Punten, Voldoet enigszins: 3 Punten, Voldoet helemaal niet: 0 Punten)
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. (Voldoet volledig: 6 Punten, Voldoet enigszins: 3 Punten, Voldoet helemaal niet: 0 Punten)

Organisatie en team

De ABG-organisatie
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Gespreksinformatie

Diverse competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Verdere informatie over de planning en locatie van de gesprekken is niet vermeld.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: misschien

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Beoordelingswijze BPKV: Prijs-kwaliteitscore (hoogste), daarna Tarief (laagste) ranking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr