Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Katwijk
Logo van Gemeente Katwijk

Projectleider mobiliteit

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Katwijk groeit de komende jaren van 65.000 naar ruim 80.000 inwoners. Dat vraagt om slimme mobiliteitsoplossingen die bijdragen aan bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid, maar ook op een stevige regie op de integrale voorbereiding van de projecten en de uitvoering daarvan. Een goede samenwerking tussen de beleidsafdeling, de beheerafdeling en het projectburo zijn daarbij cruciaal. Daarom starten wij met een aanpak waarbij we streven naar een projectteam dat nauw betrokken wordt (door de programmamanager mobiliteit) bij de integrale voorbereidingen van de projecten en die samen met de beheerafdeling zorg draagt voor een stevige integrale- meerjarige uitvoeringsagenda. Als Projectleider Mobiliteit speel jij een sleutelrol in het realiseren van deze ambities. Je leidt mobiliteitsprojecten van planvorming tot realisatie en zorgt dat infrastructuur, verkeersdoorstroming en leefomgeving elkaar versterken. Tegelijkertijd ontwikkel je samen met beleid- en beheer de processen en structuren om van de uitvoering van onze mobiliteitsopgave een gemeente brede geoliede machine te maken. We zien het eerste jaar dan ook vooral als een kwartiermakersperiode.Je werkt vanuit het cluster Projecten, Programmas en Opgaven (PPO), het expertisecentrum voor projectmatig werken binnen de gemeente Katwijk.

Verantwoordelijkheden

  • Leiden van mobiliteitsprojecten van planvorming tot en met realisatie en overdracht.
  • Een goede samenwerken met de programmamanager mobiliteit (beleidsfafdeling) en de beheersfadeling om te komen tot integrale opgaven en slimme uitvoering.
  • Mede ontwikkelen van het gemeentelijk instrumentarium om te komen tot de gewenste integrale gemeentebrede aanpak.
  • Aansturen van multidisciplinaire projectteams volgens de IPM-structuur.
  • Zorgvuldig stakeholdermanagement en participatie (inwoners, partners, bestuur).
  • Rapporteren over voortgang en resultaten op basis van GROTIK (geld, risicos, organisatie, tijd, informatie, communicatie, kwaliteit).
  • Afstemmen van projecten met andere werkzaamheden in de openbare ruimte.
  • De projectleider gaat in eerste instantie aan de slag met meerdere mobiliteitsprojecten die zich in de fase van planvoorbereiding bevinden en de komende jaren tot realisatie moeten worden gebracht. Het betreft onder andere projecten gericht op: Verbetering van bestaande infrastructuur (herinrichting en doorstroming). Verkeersveiligheid (aanpassen en optimaliseren van kruispunten en wegen). Bereikbaarheid (uitwerken van plannen die bijdragen aan doorstroming en verbinding).
  • De verwachting is dat de projectleider (samen met zijn technisch manager en manager projectbeheersing) deze projecten snel kan oppakken. Hij draagt daarbij zorg voor het opstellen van projectplannen (cfm het handboek projectmatig werken) en voor uitvoering daarvan.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code;
  • Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider of programmacoordinator met mobiliteitsprojecten in complexe gebiedsontwikkelingen (omschrijf dit duidelijke in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met mobiliteitsprojecten in de fase van planvoorbereiding tot realisatie (zoals herinrichting, doorstromingsprojecten en verkeersveiligheid. Geeft dit duidelijk aan in het cv aan);
  • Uiterlijk per half december 2025 beschikbaar voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 130,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

Wensen en competenties

Competenties

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit -goed aanvoelen van belangen en dynamiek in de gemeentelijke en regionale context.
  • Communicatieve vaardigheid helder en overtuigend communiceren met bestuurders, inwoners, stakeholders en projectteams.
  • Resultaatgerichtheid sturen op voortgang, kwaliteit en realisatie binnen planning en budget.
  • Samenwerken en verbindend leiderschap multidisciplinaire teams en externe partijen meenemen en motiveren.
  • Organisatievermogen overzicht bewaren, prioriteiten stellen en meerdere projecten parallel kunnen managen.

Organisatie en team

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening. Onze organisatie telt zon 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 19 november tussen 11:00 uur en 14:00 uur . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van planologie, ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling of mobiliteit (30 punten);
  2. Minmaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider of programmacoordinator met mobiliteitsprojecten in complexe gebiedsontwikkelingen (omschrijf dit duidelijke in het cv) (50 punten);
    • 2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar (20 punten);
    • 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar (35 punten);
    • 5 of meer jaren aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar ( 50 punten);
  3. Minimaal 2 jaar ervaring met mobiliteitsprojecten in de fase van planvoorbereiding tot realisatie (zoals herinrichting, doorstromingsprojecten en verkeersveiligheid, geef dit duidelijk aan in het cvv aan) (20 punten).

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De inschrijver is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bevoegd om arbeidskrachten ter beschikking te stellen conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Toegestane codes zijn in ieder geval: 78201 Uitzendbureaus 78202 Banenpools en detachering 7830 Payrolling en personeelsbeheer Daarnaast kunnen onder voorwaarden ook inschrijvers worden toegelaten met een van de volgende SBI-codes, mits zij WAADI-geregistreerd zijn en aantoonbaar structureel personeel detacheren in het betreffende vakgebied: 6202 Advisering op het gebied van informatietechnologie 7022 Organisatieadviesbureaus 7112 Ingenieurs en technische ontwerp- en adviesbureaus In deze gevallen moet de inschrijver aantonen dat: de ingezette professionals bij hem in loondienst zijn (geen tussenkomst-ZZP of eigen BV-constructie); detachering een structureel en aantoonbaar onderdeel vormt van de bedrijfsactiviteiten; en de onderneming beschikt over een geldige WAADI-registratie.De gemeente Katwijk behoudt zich het recht voor aanvullende bewijsstukken op te vragen (zoals arbeidsovereenkomsten, cao-toepassing of verklaringen over fiscale afdrachten) indien de SBI-code afwijkt van de standaard-detacheringcodes. De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van:

  • Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
  • Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 6-11-2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op [contactgegevens verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr