Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur WPG (Wet politiegegevens)

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 7 dagen
90 9 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

9

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Adviseur Wpg ben jij het eerste aanspreekpunt voor alles rondom de Wpg (Wet politiegegevens) binnen de gemeente Katwijk. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, ontwikkelen en implementeren van privacybeleid en procedures en ondersteunt bij audits. Je zorgt ervoor dat processen rondom persoonsgegevens voldoen aan wet- en regelgeving en ondersteunt projecten en afdelingen met advies over privacyvraagstukken.

Werkzaamheden:
  • Je adviseert over de toepassing van de Wpg binnen onze organisatie en bent eerste aanspreekpunt voor de Wpg;
  • Je ontwikkelt en implementeert procedures en richtlijnen mbt de Wpg;
  • Je begeleidt interne en externe Wpg-audits;
  • Je signaleert risicos, voert risicoanalyses uit en adviseert over passende maatregelen;
  • Je verzorgt kennisdeling en vergroot het privacy bewustzijn binnen de organisatie;
  • Je werkt samen met verschillende afdelingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code;
  • De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen).
  • Inzetbaar vanaf medio november 2025 tot en met begin medio mei 2626 voor 9 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 90,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met WPG en privacy bij een gemeente of gemeentelijke instelling;

Wensen en competenties

Wensen:
  • Een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Rechten (met specialisatie privacy, IT-recht of bestuursrecht), Bestuurskunde of overheidsmanagement, Informatiekunde of IT-beveiliging (met focus op privacy/gegevensbescherming), Security & Privacy;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met WPG en privacy bij een gemeente of gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met interne of externe WPG/AVG-audits;
Competenties:
  • Verantwoordelijkheid: Draagt zorg voor correcte toepassing van de WPG en ziet toe op naleving van wet- en regelgeving.
  • Oordeelsvorming: Analyseert complexe situaties en neemt gefundeerde beslissingen over risicos en maatregelen.
  • Communicatief: Geeft heldere adviezen, vertaalt juridische regels naar praktische handvatten en deelt kennis met collegas.
  • Nauwkeurigheid: Werkt secuur en controleert processen, procedures en auditrapporten om privacy en compliance te waarborgen.

Organisatie en team

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening. Onze organisatie telt zon 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
CV-eisen:
  • Maximaal 5 paginas;
  • Opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De inschrijver moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met ten minste een relevante SBI-code die terbeschikkingstelling van arbeid aangeeft, zoals vereist op grond van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Toegestane SBI-codes zijn: 78.2 Uitzendbureaus en banenpools (detachering) of 78.3 Payrolling en personeelsbeheer; De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van:
  • Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst;
  • Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 17 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur