Overtoom 1
Begindatum:
12 jan 2026Einddatum:
12 apr 2026Publicatiedatum:
25 dec 2025De gemeente IJsselstein is in ontwikkeling. Er worden stappen gemaakt om de binnenstad van IJsselstein blijvend te verbeteren. Daarnaast verdiept IJsselstein zich in de uitdagingen die spelen rondom scootmobielen. De opdracht bestaat uit twee trajecten, welke los van elkaar een eigen insteek hebben. Het doel is om de trajecten af te ronden.
Voor de verbetering van de binnenstad van IJsselstein is in 2023 het Toekomstbeeld Binnenstad vastgesteld, het vervolg op het eerdere programma Verbeterde Binnenstad. Om het toekomstbeeld te realiseren wordt er gewerkt aan het Uitvoeringsprogramma Binnenstad. Binnen het programma wordt er in teamverband gewerkt aan zaken als het bereikbaar houden van de Binnenstad (o.a. verkeerscirculatie, fietsproef), potentiële herinrichting van een plein (Overtoom) en verbeteren van de beleving van de binnenstad. Hierbij speelt de complexiteit van alle belangen die samen komen in een historische binnenstad met een belangrijke winkel- en woonfunctie. De programmamanager schakelt tussen het integrale beleid en de concrete uitvoering, en is de verbinding tussen gemeente en ondernemers/gebruikers van de binnenstad. Hierbij is het samenspel met het bestuur cruciaal.
De wetgeving voor brandveiligheid is aangescherpt, dit brengt uitdagingen met zich mee voor het stallen van scootmobielen in woongebouwen. De gemeente is in gesprek met de woningcorporatie over de impact hiervan en ontwikkelt in samenspraak met de corporatie en sociaal domein tijdelijke en structurele oplossingen. Voor de aanpak voor structurele oplossing doorlopen we een gezamenlijke pilot. De resultaten van deze pilot kan de woningcorporatie door vertalen naar overige locaties en de gemeente als input gebruiken bij nieuwbouw/transformatie projecten. Daarnaast moet nog een aanpak voor VvE’s worden ontwikkeld.
De exploitatieovereenkomst voor het zwembad loopt af en moet worden vernieuwd. Hiervoor wordt een extern bureau ingehuurd, deze moet worden begeleid. De werkzaamheden worden in samenspraak met het sociaal domein uitgevoerd.
Voor de aanpak voor structurele oplossing (scootmobielen) doorlopen we een gezamenlijke pilot. De resultaten van deze pilot kan de woningcorporatie door vertalen naar overige locaties en de gemeente als input gebruiken bij nieuwbouw/transformatie projecten. Daarnaast moet nog een aanpak voor VvE’s worden ontwikkeld.
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Administratieve partner”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 januari 2026 08:45 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 3x 3 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: ja.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
