Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland
Begindatum:
15 dec 2025Einddatum:
15 jun 2026Publicatiedatum:
22 nov 2025Je geeft leiding aan het team kwaliteitszorg maatschappelijke ondersteuning. Dit team bestaat uit 6 medewerkers Het team werkt in 3 clusters WMO /schuldhulp, participatiewet en jeugd. Concernbreed is er een re-organisatie gaande die gevolgd wordt door een reorganisatie van de afdeling. Het team moet zowel centraal als decentraal binnen de afdeling goed worden gepositioneerd.
De teamleiders WMO, participatiewet en jeugd zijn inhoudelijk opdrachtgever van de kwaliteitsmedewerkers. Het team bedrijfsvoering is vanwege de interne controle op rechtmatigheid betrokken. De te werven teamleider heeft een rol in het verbeteren van de processen, positionering, werkwijze van het team, en afstemming met de betrokken teamleiders over de planning inzet en capaciteit. De kwaliteitsmedewerkers voeren ook bezwaar en beroep uit.
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!' Anders gezegd, wij zijn 4G.
Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.
Als interim teamleider Ondersteuning Sociaal domein ga je werken voor de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning (MO) in Huizen. Dit is de afdeling die passende ondersteuning biedt aan inwoners van Huizen Blaricum, Eemnes en Laren; zodat zij kunnen meedoen aan de samenleving. De afdeling, bestaande uit 7 teams, biedt integrale dienstverlening op het gebied van Lokale begeleiding, de WMO, Participatiewet, Bemiddeling naar werk, Schuldhulpverlening, Jeugdwet en leerlingenvervoer. Er heerst een informele werksfeer, er wordt hard gewerkt en er is collegiale ondersteuning, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. De kleinschaligheid van de gemeente maakt dat er korte lijntjes zijn met collegas en netwerkpartners.
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag dinsdag 2 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 december 2025 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Huizen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 27 november 2025 gepubliceerd op onze website.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
