Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

proces- en inhoudsregisseur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Achtergrond
Voor de doorontwikkeling van professioneel beheer & onderhoud zoeken we tijdelijke versterking die regie voert op de uitvoering van reeds vastgestelde beheerplannen. De focus ligt op civieltechnische onderdelen in de openbare ruimte.

Doel van de opdracht
Zorgen dat beheerplannen planmatig, integraal en aantoonbaar worden uitgevoerd door de vakinhoudelijke beheerders, met heldere prioritering, voortgang en verantwoordingzonder hierarchische aansturing (regie op inhoud en proces).

Werkzaamheden / resultaatverplichtingen

  • Inhoudelijke coordinatie van de uitvoering van vastgestelde beheerplannen (jaar-/meerjarenplanning, prioritering, fasering, mijlpalen).
  • Aansturen op inhoud (geen lijnverantwoordelijkheid) van o.a.:
    • beheerder speeltoestellen
    • beheerder onderhoud verharding
    • beheerder civieltechnische kunstwerken
    • beheerder bebording & wegmarkering
    • coordinator kabels & leidingen (ondergrond)
    • toezichthouder uitvoering.
  • Integrale afstemming tussen disciplines (groen/grijs/blauw), projecten en contractpartners; oplossen van afhankelijkheden en knelpunten.
  • Voortgangs- en risicosturing: periodieke voortgangsoverleggen, tijdige escalatie waar nodig.
  • Kwaliteit & compliance borgen in de uitvoering (relevante normen/richtlijnen zoals CROW/NEN, veiligheid, speeltoestelnormen, wegmarkering).
  • KPIs en rapportage: doorlooptijden, volume gerealiseerde maatregels, budgetrealisatie i.s.m. financien; heldere P&C-input.
  • Procesverbetering van werkafspraken tussen beleid, projecten, beheer en toezicht (checklists beheerbaarheid, overdrachteisen, RASCI).
  • Participatie/omgevingscommunicatie coordineren bij ingrepen met impact in de wijk (in samenspraak met communicatie).
  • Coordineren van conceptbeantwoording raadsvragen (ex. art. 42 RvO) binnen het domein fysieke leefomgeving.

Belangrijk
De opdracht ziet op regie zonder hierarchische bevoegdheid. De interim treedt op als proces- en inhoudsregisseur; de lijn- en P&O-verantwoordelijkheid ligt bij de teammanager.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo civiel technische opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met coordineren van uitvoering van beheer-/onderhoudsplannen binnen de openbare ruimte bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire afstemming (verharding, kunstwerken, bebording/markering, kabels & leidingen, toezicht/uitvoering);
  • Aantoonbare werkervaring met voortgangs- en risicosturing (planning, KPIs, rapportages) zonder lijnbevoegdheid;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 32 tot 36 uur per 15 december 2025 gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met assetmanagement;
  • Aantoonbare werkervaring met contractpartners (prestatiecontracten, resultaatsafspraken) en het borgen van kwaliteit in de uitvoering;
  • Aantoonbare en relevante referenties bij middelgrote/grote gemeenten. Minimaal 2 vermeld in het cv.

Competenties

  • Regie voeren zonder formele macht (influencing skills, RASCI-denken);
  • Organisatiesensitief & politiek-bestuurlijk bewust;
  • Communicatief sterk (kort, duidelijk; sturen op afspraken en resultaten);
  • Analytisch & planmatig (van jaarplan naar weektaak, van issue naar oplossing);
  • Samenwerkend & verbindend, stressbestendig en oplossingsgericht;
  • Kwaliteitsbewust en veiligheidsgericht.

Organisatie en team

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van een externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN.

Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur