Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Als ervaren Projectleider Gebiedsontwikkeling bestaan de werkzaamheden uit; Het realiseren van ruimtelijke projecten op het gebied van woningbouw, gebiedsontwikkeling en maatschappelijke voorzieningen, waarbij zowel publiek als private partijen betrokken zijn.
Werkzaamheden en Verantwoordelijkheden
Daarbij heb je de volgende verantwoordelijkheden:
Leiden van de projecten vanaf de initiatieffase tot en met de realisatie.
Verantwoordelijk voor de planning, budgettering, risicobeheersing en kwaliteitsborging van de projecten.
Coordineren van alle activiteiten binnen het projectteam en met de betrokken stakeholders.
Zorgen voor goede communicatie en afstemming met alle betrokken partijen.
Monitoren van de voortgang en rapporteren aan het management.
Signaleren van kansen en bedreigingen en hierop anticiperen.
Eisen
Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO of WO niveau, aangevuld met aantoonbare kennis op het gebied van wet- en regelgeving, gebiedsontwikkeling en bouwtechniek. Dit blijkt uit diploma's of de werkzaamheden genoemd in het meegezonden CV.
Kandidaat heeft recente en ruime (>7 jaar) ervaring met het begeleiden en coordineren van complexe gebiedsontwikkelings-projecten bij een gemeente met ca. 50.000 inwoners. Dit wordt toegelicht in het CV.
Kandidaat heeft meer dan drie jaar ervaring als projectleider met het werken aan een gebiedsontwikkelingsproject(en) waarin opgenomen een onderwijsinstelling en/of, sport- of culturele voorzieningen. Dit blijkt uit de toelichting in het meegezonden CV.
Wensen en competenties
Wensen
Je vindt het geweldig om projecten op het snijvlak van politiek, maatschappij en vakspecialisten te realiseren.
Samenwerken is daarbij jouw uitgangspunt zowel met ontwikkelaars, belangenorganisaties, collegas, inwoners of politiek.
Daarnaast ben je een stevige gesprekspartner, waarbij je het vertrouwen van bestuurders, bewoners en ondernemers weet te winnen.
Je beschikt over analytisch vermogen en weet een goede risicoanalyse te maken om zo de haalbaarheid van ontwikkelingen en plannen helder te maken.
Je hebt aanvullende kennis op het gebied van wet- en regelgeving, gebiedsontwikkeling, bouwtechnisch vlak en maatschappelijke voorzieningen.
Je kent alle fasen van een project en werkt gestructureerd en procesmatig, daarnaast zorg je ervoor dat je project en projectdocumentatie op orde is of op orde komt.
Je denkt mee over hoe processen, samenwerking en coacht andere teamleden.
Je hebt ervaring met het begeleiden en coordineren van complexe ontwikkelingsprojecten.
Je hebt ervaring met het begeleiden van minder ervaren collegas.
Je bent een voorbeeld voor je collega projectleiders in het team.
Voor het team is het belangrijk dat je humor meebrengt, sparringpartner bent en gericht bent op samenwerken.
Competenties
Plannen, organiseren en voortgang bewaking
Analytisch
Communicatieve vaardigheden
Omgevingsbewust
Overtuigingskracht
Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
Besluitvaardig
Organisatie en team
Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat die na 1 jaar detachering, kosteloos overgenomen kan worden om in dienst te treden bij de gemeente. Voor het team is het belangrijk dat je humor meebrengt, sparringpartner bent en gericht bent op samenwerken. Je hebt ervaring met het begeleiden van minder ervaren collegas. En een voorbeeld voor je collega projectleiders in het team.
Gespreksinformatie
De interviews staan gepland in week 51. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Kandidaten worden o.a. getoetst op basis van eerder genoemde competenties/eisen.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat die na 1 jaar detachering, kosteloos overgenomen kan worden om in dienst te treden bij de gemeente. Bij indiensttreding zijn de arbeidsvoorwaarden o.a; Een vast contract voor 32-36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en werkervaring is je salaris maximaal 7163,= bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 12, jan.2026, CAO Gemeenten). Wanneer het functioneren zeer goed of uitstekend is, is een arbeidsmarkttoelage conform de CAO bespreekbaar. Een Individueel Keuze Budget (IKB) van in totaal 18,65% (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering) die je naar eigen keuze kunt inzetten. Zo kun je dit budget maandelijks laten uitbetalen of inzetten voor bijv extra verlof, aanschaf fiets, afbetalen studieschuld. Pensioenopbouw bij ABP, waarvan de gemeente 70% betaald. Reiskostenvergoeding voor auto, fiets en bij thuiswerken een thuiswerkvergoeding. Referentie vereist. Kandidaat is voornemens om, na 31 december 2026 en bij gebleken geschiktheid, in vaste dienst te treden bij Gemeente Schagen. Kandidaat is bekend en bereid om een vast dienstverband (32 of 36 uur) aan te gaan met de bijbehorende primaire arbeidsvoorwaarden (inschaling schaal 12). Wanneer het functioneren zeer goed of uitstekend is, is een arbeidsmarkttoelage bespreekbaar. Conform de richtlijnen vanuit CAO gemeenten 2025-2027. Artikel 3.9.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!