Jurist Privaatrecht

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 aug 2025

Omschrijving

Wat houdt je functie in? Als jurist privaatrecht ben jij de rechterhand van de projectleiders en -managers voor de overeenkomsten van ruimtelijke plannen. Je stelt de benodigde overeenkomsten op en geeft inhoudelijk advies over de gebiedsontwikkelingen. Je werkt samen met je collega jurist privaatrecht aan diverse projecten en bent elkaars sparringpartner. Samen werken jullie aan de ontwikkeling van projectbeheersing en de juridische vraagstukken. Verder werk je nauw samen met de projectcontrollers en risico- en planningsmanagers. Je houdt jurisprudentie en andere ontwikkelingen in het vakgebied scherp in de gaten en vertaalt deze naar de praktijk.

Wat ga je concreet doen? Jouw werkzaamheden concreet:

  • Opstellen en beoordelen van contractdocumenten in het kader van gebiedsontwikkeling. Bijvoorbeeld: Intentie- en anterieure overeenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, projectovereenkomsten, ontwikkelingsovereenkomsten, overeenkomsten m.b.t. koop-huur-bruikleen-ruiling en vestiging van zakelijke rechten.

  • Juridische advisering van projectmanagers en projectleiders in het kader van gebiedsontwikkeling.

  • Vraagbaak privaatrecht afdelingsbreed.

  • Verzorgen en beoordelen van de notariele afwikkeling van de overeenkomsten.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist privaatrecht bij gebiedsontwikkelingsprojecten in een gemeente met minimaal 50.000+ inwoners.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten met als specialisatie privaatrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen anterieure overeenkomsten en contractmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en de praktische toepassing van de beleidsinstrumenten (benoem duidelijk waar deze kennis is opgedaan) (20 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een persoonlijke motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).

Competenties

  • Analytisch
  • Communicatief mondelingvaardig en schrijfvaardig
  • Flexibel
  • Accuraat

Organisatie en team

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda. Als gemeente willen we in de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeen en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 2 september 2025 tussen 12:00 uur en 14:00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de teammanager bepalen, minimaal 75% op kantoor gemeente Hilversum.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht
    gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle
    zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur