Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 aug 2026Publicatiedatum:
11 sept 2025Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein werk je onder aansturing van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein aan diverse bedrijfsvoeringsvraagstukken, zoals financiële planning, budgetbeheer, agile werken en prestatiemonitoring (bijvoorbeeld dashboards en voortgangsrapportages). Daarnaast lever je een waardevolle bijdrage aan het verbeteren van de (financiële) processen binnen het Sociaal Domein. Door je betrokkenheid bij de verschillende teams bouw je brede kennis op, waardoor je ook een belangrijke adviseur bent voor beleidsmedewerkers, adviseurs kwaliteit en teammanagers. Soms ben je een sparringspartner, soms lees of schrijf je mee aan stukken of neem je actief deel aan vergaderingen. Vanuit die rol kijk je verder dan alleen de inhoud; je brengt de beschikbare data en financiële gegevens in beeld, voert (kosten)analyses uit en vertaalt deze naar inzichten die helpen bij besluitstukken, agendastukken en businesscases. Samen met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein werk je zo aan integrale oplossingen die de kwaliteit van de bedrijfsvoering en dienstverlening versterken.
Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering krijg je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen het sociaal domein en je expertise op het gebied van bedrijfsvoering uit te breiden. Je speelt een cruciale rol in het vertalen van financiële en bedrijfsmatige vraagstukken naar praktische adviezen en concrete acties die bijdragen aan de optimalisatie van bedrijfsprocessen en het behalen van (financiële) doelstellingen.
Kortom, in deze veelzijdige en uitdagende functie als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het sociaal domein draag je bij aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen, aan datasturing, resultaatgericht werken, inzicht en het organiseren van hoogwaardige dienstverlening. Je bent een waardevolle schakel tussen de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein, beleidsmedewerkers, teammanagers en andere betrokken partijen.
Taken:
Ondersteunen van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen het sociaal domein.
Meer specifiek:
Adviseren van beleidsmedewerkers en teammanagers op het gebied van bedrijfsvoering.
Analyseren van data en financiële gegevens en het uitvoeren van (kosten)analyses.
Adviseren rondom de ontwikkeling van dashboarding en het gebruik daarvan voor prestatiemonitoring.
Bijdragen aan het opstellen van business cases, plannen, agendastukken, besluitstukken, etc.
Samenwerken met verschillende disciplines en organisaties om tot integrale oplossingen te komen.
Rapporteren aan de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein over de voortgang en bevindingen.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente (25 punten);
Een aantoonbare afgeronde organisatie/management wetenschappelijke opleiding op wo bachelor (25 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten).
Je beschikt over een relevante opleiding op WO-niveau, bijvoorbeeld op het gebied van bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
Je hebt affiniteit met het sociaal domein en bent bekend met relevante wet- en regelgeving.
Je hebt ervaring met financiele processen in het Sociaal Domein
Je hebt sterke analytische vaardigheden en bent in staat financiele gegevens te interpreteren.
Je hebt sterke Excel-vaardigheden
Je bent communicatief vaardig en kunt helder advies uitbrengen.
Je bent een teamspeler, resultaatgericht en kunt goed samenwerken.
Je bent enthousiast, leergierig en hebt de drive om jezelf verder te ontwikkelen.
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we in de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig als mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).