thumbnail
thumbnail

Teamleider / Projectleider Systeembeheer & Servicedesk

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 150,00
36 Friesland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Opdracht omschrijving
Als teamleider / projectleider van Systeembeheer / servicedesk is er een combinatie van 2 grote opdrachten:

  1. Leiding geven aan de teams servicedesk (4 personen) en systeembeheer (8-10 personen) en verantwoordelijk voor die twee taakgebieden.

De servicedesk is verantwoordelijk voor de gehele 1e lijn en een deel van de 2e lijns ondersteuning met betrekking tot ICT en digitalisering. Daarnaast zorgt de servicedesk onder andere voor uitrol van devices en thuiswerkplekken en ondersteunt ze bij problem management , changemanagement, livegang van grotere projecten en calamiteiten (prio 1). Als basis wordt topdesk gebruikt waarbij de servicedesk ook verantwoordelijk is voor een groot deel van het CMDB.

Systeembeheer is verantwoordelijk voor het onderhoud en de doorontwikkeling van de gehele infrastructuur van de gemeente; van de digitale werkomgeving (op dit moment VDI-oplossing) t/m identitymanagement, werkplekken, printers / plotters e.d., wifi, netwerk, het datacenter en het (technisch) beheer van alle informatiesystemen die daar worden gehost en ondersteund. Belangrijke onderdelen hierbij zijn servicegerichtheid, continuïteit en veiligheid. In het team zitten meerdere specialisten die zoveel mogelijk dubbelen in kennis en vaardigheden. Een IT architect zorgt voor richting en een vertaling vanuit algemene beleidskaders richting de infra- en it-architectuur. Bij de verantwoordelijkheden van het team horen o.a. ook contractmanagement, leveranciersmanagement en onderhoud & realisatie van de investeringsbegroting en grote aanbestedingen op IT-gebied.

  1. Het project 'De digitale werkomgeving van de toekomst' leiden. De gemeente Heerenveen heeft besloten om een omslag te maken naar een moderne werkomgeving. Dit besluit moet het komende jaar geconcretiseerd worden samen met o.a. gebruikersorganisatie, de afdeling I&I en specifiek systeembeheer. Het afdelingshoofd I&I is hierin de opdrachtgever. Concretisering betekent in dit project:

  • Uitwerken en realiseren van een Proof of Concept t.a.v. de moderne werkomgeving.

  • Voorbereiden van functionele keuzes m.b.t. de moderne werkomgeving en de devices (portal, ontsluiting software, aabod mobiel / laptop e.d.)

  • Uitwerken van technische en financiële consequenties rondom de technische infrastructuur (VDI-software, datacenter afschalen, beheersoftware, MDM, MAM)

  • Uitwerken van een planning voor de overgang voor de komende jaren. Dit zal op basis van personas gebeuren.

Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor:

  • Het integraal leiding geven aan het team Systeembeheer & Servicedesk, inclusief goede begeleiding, coaching en opleiding van medewerkers.

  • Dagelijkse aansturing 

  • Verlenen van de ICT Infra diensten en servicemanagement aan de organisatie (taakgebieden van systeembeheer & servicedesk

  • Realisatie binnen budget (team en project)

  • Investeringsbegroting ICT

  • Realisatie van project  'De digitale werkomgeving van de toekomst'

  • Contract- en leveranciersmanagement

  • Stakeholdermanagement

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Minimaal 5 jaar werkervaring te hebben als leidinggevende van een IT-team.

  • Minimaal 10 jaar ervaring te hebben als projectleider /projectmanager binnen de IT-sector.

  • Aantoonbare ervaring te hebben met de implementatie van moderne werkplek oplossingen.

  • Afgeronde master opleiding

Wensen

  • Ervaring met IT-gerelateerde werkzaamheden specifiek binnen gemeenten. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op IT-projecten, systeembeheer, of ondersteuning van gemeentelijke IT-infrastructuren (40%)

  • Ervaring met Service Management (ITIL / BiSL) (30%)

  • Ervaring met verandermanagement en het begeleiden van organisatieveranderingen, specifiek op het gebied van de moderne werkplek (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Teamleider / Projectleider Systeembeheer & Servicedesk die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.