Omgevingsmanager

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten 12-16 Friesland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

31 dec 2028

Uren per week:

12-16

Publicatiedatum:

31 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Inwoners, ondernemers, gemeente en andere organisaties werken in het Programma Centrum Heerenveen samen aan de verbetering van het centrum. Het doel van ons programma is een gastvrij en gezellig centrum te realiseren waar bezoekers graag komen en langer blijven.

In de realisatiefase van het Programma Centrum Heerenveen komt alles samen in meerdere projecten waaronder o.a. het herinrichten van het winkelgebied, de bouw van een 2-laags ondergrondse parkeergarage en nog meerdere projecten verschillend van omvang. De fase om de nieuwe plannen te vertalen naar contracten en uitvoering is nu aangebroken. Dit alles i.s.m. collega’s en  omgeving waaronder o.a. winkeliers, ontwikkelaars, publiek en overige partijen (o.a. nutsbedrijven).

Gemeente Heerenveen richt voor de Realisatiefase een projectteam in volgens het IPM model. De rol van omgevingsmanager willen we middels deze uitvraag invullen.

Integraal projectmanagement (IPM) is een methodiek voor de beheersing van grote(re) complexe(re) infrastructurele projecten. Het principe is dat elk aspect van een project een eigen eindverantwoordelijke manager heeft. Deze verschillende managers maken samen deel uit van één integraal projectteam. Dit projectteam vervangt de ‘traditionele projectmanager’, die feitelijk verantwoordelijk was voor alles. Binnen het IPM-model onderscheiden we vijf rollen:

  • Projectmanager

  • Manager Projectbeheersing

  • Technisch manager

  • Contractmanager

  • Omgevingsmanager

Functieomschrijving:

Als omgevingsmanager ben je de spil in de communicatie naar diverse partijen in de omgeving die elk een eigen belang hebben bij de projecten. Je bent daarbij  de verbinder tussen het project en de maatschappelijke en bestuurlijke omgeving.

Verantwoordelijkheden
Er wordt van jou verwacht dat je de stakeholdersanalyse maakt en ook de communicatiestrategie mede vorm geeft. Indien nodig draag je zorg voor een regelmatige update die aansluit op de fase en het doel van de betreffende projecten. Je stuurt indien gewenst ondersteunende (in- en externe) partijen aan en beheert de afspraken met deze partijen.

Je faciliteert het overleg met de stakeholders en verzamelt informatie zoals eisen en wensen bij alle partijen die een belang hebben bij de verschillende projecten zowel intern als extern. Je adviseert het IPM-team (o.a. technisch-, contract- en projectmanager) over de wijze waarop de diverse belangen meegenomen kunnen worden in het project.  De omgevingsmanager communiceert over de  eisen en wensen van en aan omgevingspartijen.

Je inventariseert en plant de benodigde vergunningen, verzorgt eventueel het aanvragen van vergunningen, stelt een vergunningenregister op en onderhoudt deze.

Ook ben je verantwoordelijk voor het aansturen van mogelijke schade be- en afhandeling  en betrokken bij evt. beheersovereenkomsten.  Bij claims heb je een bemiddelende rol, waarbij je  gezamenlijk met de contractmanager en jurist zoekt naar een passende oplossing. Bij calamiteiten coördineer je (ook buiten standaard werktijden) de communicatie naar de omgeving.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 31 december 2028 voor 12-16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd of indien het project eerder is afgerond zal de duur van de inhuur worden verkort. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe

  • In de afgelopen vijf (5) jaar minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring in de rol van omgevingsmanager in een complexe omgeving, b.v. bij de herinrichting van winkelgebied(en), en/of werken in een stadscentrum (meerdere stakeholders zowel intern als extern, van operationeel tot strategisch niveau) bij voorkeur in een IPM team in zowel voorbereiding als realisatie; In de afgelopen vijf (5) jaar minimaal twee (2) civiel technische projecten als omgevingsmanager succesvol heeft uitgevoerd en afgerond.

  • HBO werk- en denkniveau

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van Bereikbaarheidsvraagstukken (bedrijven, woningen en maatschappelijke organisaties), verkeersmaatregelen, veiligheids- en leefbaarheidsvraagstukken) (40%)

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met voorbereiding en realisatie van reconstructies van de belangrijkste winkelstraat van een plaats met een minimaal bewonersaantal van 20.000 (30%)

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare en actuele kennis op het gebied van vergunningen (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.