Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Heerde
Logo van Gemeente Heerde

Medewerker Interne Controle/Auditor

Eperweg 5, 8181 ET Heerde, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het team Control voer je de volgende werkzaamheden uit:

  • Je voert risicoanalyses voor de gemeente Heerde en de BVO uit;
  • Je update de werkprogramma's voor de audits en je brengt deze in lijn met de risicoanalyses en het uitgewerkte toetsingskader;
  • Tezamen met je collega's geef je uitvoering aan de audits (conform het intern controleplan);
  • Voor de interimcontrole van de accountant voer je voorbereidende werkzaamheden uit;
  • Je adviseert de 1e lijn bij de herinrichting van processen en de implementatie van nieuwe applicaties.

Wij zijn specifiek op zoek naar een drietal kandidaten die als een team samenwerken en in deze samenwerking zorgen voor de kwaliteitsreview. Zodat het team control kan bouwen op de geleverde kwaliteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in een financieel-economische richting;
  • Aantoonbare ervaring binnen het vakgebied van Interne Audit (incl SiSa-verantwoording) bij een gemeente;
  • Aantoonbare ervaring met het coachen van medewerkers binnen het vakgebied van Interne Audit (incl SiSa-verantwoording);
  • Aantoonbare ervaring met de coördinatie van de interne audit;
  • Aantoonbare ervaring met de rechtmatigheidsverantwoording bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde HBO-studie in de richting van Accountancy.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als medewerker Interne Controle/Auditor.
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van audits.
  • Aantoonbare werkervaring als medewerker Interne controle/auditor bij een gemeente.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief vaardig;
  • Plannen en organiseren;
  • Nauwkeurigheid;
  • Samenwerken.

Organisatie en team

De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen! We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als een geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten. We zijn omgevingsbewust en ondernemend. 'Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!' is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld. Dit betekent dat we als organisatie...

In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt. In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak. We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega's werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr