Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Berg en Dal
Logo van Gemeente Berg en Dal

Financieel adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Dorpsplein 1, 6562 AH Groesbeek, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw kennis en kunde breng je mee naar onze organisatie. Er wordt verwacht dat je in staat bent om integraal naar vraagstukken te kijken en te adviseren. De manier waarop je communiceert maakt jou een succesvolle financieel professional. In begrijpelijke taal, rekening houdend met standpunten en belangen van anderen. En door cijfers te vertalen in inzichtelijke adviezen. Daarmee draag je bij aan goede besluitvorming met oog voor politiek-bestuurlijk gevoelige themas Als financieel adviseur ruimtelijke ontwikkeling ben je verantwoordelijk voor de advisering van dit team. Je sluit aan bij projecten, denkt pro-actief mee en werk je mee aan de producten in de P&C-cyclus, waaronder de jaarstukken. Je zorgt ervoor dat deze producten op een goede wijze ter besluitvorming worden voorgelegd aan het management, het college en de gemeenteraad.

Verantwoordelijk voor de advisering:

  • van het team ruimtelijke ontwikkeling

Daarnaast:

  • Verantwoordelijk voor onderdelen in de P&C-cyclus

Werkzaamheden die ook voor kunnen komen:

  • Doorrekenen circulaires/Algemene Uitkering
  • Verantwoordelijk voor verbonden partij ODRN
  • Verantwoordelijk voor Begrotingsrichtlijnen Regio Nijmegen
  • Verantwoordelijk voor grondbeleid

Met het team moeten we de werkzaamheden opvangen. Daardoor kunnen er nog wat verschuivingen nodig zijn en extra taken bij komen.

Eisen

  • Vereisten / knock-outcriteria:
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het doorrekenen van circulaires/ Algemene uitkering en het op/aanleveren van onderdelen van de P&C cyclus;
  • Aantoonbare werkervaring met grondbeleid en en begrotingslijnen voor een regio (benoem duidelijk waar dit is opgedaan).
  • Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten):
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met grondbeleid en begrotingslijnen voor een regio, (benoem duidelijk waar dit is opgedaan) (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiele advisering binnen het domein ruimte (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen (benoem hiervan een voorbeeld in het cv) (15 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Teamplayer
  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Luisteren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op!We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving en met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen. Wij vinden het belangrijk dat:we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk een dag ervoor bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Berg en Dal mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Berg en Dal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen: Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon + laptop.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dan. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr