Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Haarlemmermeer
Logo van Gemeente Haarlemmermeer

Juridisch adviseur

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 nov 2025
Opdracht tarief 150Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

Wij zijn op zoek naar een (tijdelijk) juridisch adviseur die bezwaarschriften behandelt. Je maakt deel uit van en ondersteunt de commissie van advies voor de bezwaarschriften van de gemeente Haarlemmermeer.

Werkzaamheden:

Je bent direct inzetbaar door je jarenlange ervaring met het opstellen van adviezen over bezwaarschriften. Daarnaast kun je zelfstandig ambtelijk bezwaarschriften afhandelen. Levert een bijdrage aan kennisoverdracht binnen het team.

Eisen

  • Heeft een afgeronde rechtenopleiding Bestuursrecht;
  • Heeft aantoonbare kennis van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, de Omgevingswet, de Wegenverkeerswet 1994, de Wet basisregistratie personen, subsidierecht, de Wet open overheid, de Algemene Plaatselijke Verordening en de AVG;
  • Heeft hiermee minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als secretaris bij een bezwaarschriftencommissie;
  • Heeft goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

Wensen en competenties

Wensen

  • Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • Heeft kennis en inzicht in de bestuurlijke besluitvormingsprocessen en politieke verhoudingen;

Competenties

  • Is doortastend, bereidt zich grondig voor en is pro-actief;
  • Kan onder tijdsdruk presteren;
  • Stelt zich onafhankelijk op in de uitoefening van de rol als secretaris en ambtelijk juridisch behandelaar;
  • Kan zich in de samenwerking goed inleven in de ander en werkt toe naar een oplossing;
  • Vindt de balans tussen de verschillende belanghebbenden en hun belangen;

Organisatie en team

Je maakt deel uit van en ondersteunt de commissie van advies voor de bezwaarschriften van de gemeente Haarlemmermeer.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 2 december 2025 tussen 10:00 en 12:00 uur.

Dinsdag en donderdag aanwezigheid noodzakelijk ivm hoorzittingen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren. Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst. Bent u ZZPer? Een ZZPer kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer). Heeft u als ZZPer een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is en de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben. Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. Desgevraagd overlegt u driemaandelijks een verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid van de Belastingdienst. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente i.v.m. deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met een of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening.

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr