thumbnail
thumbnail

Casemanager Zorg en Ondersteuning

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jun 2024

Type inzet
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. Een zzp’er/DGA als hierboven bedoeld kan alleen inschrijven op de opdracht als hij/zij in dienst treedt van het detacherings-/payrollbedrijf. Kies Ja indien u zich hieraan conformeert.

Omschrijving van de opdracht
Bij deze opdracht ligt het accent op de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van de zorgvraag en de situatie van inwoners die hulp of ondersteuning nodig hebben. Jij voert met deze inwoners het z.g. ‘keukentafel’ gesprek  en neemt besluiten over het al dan niet toekennen van WMO-voorzieningen en het afhandelen van jeugdmeldingen.
Als consulent voer je zelf geen hulp- en ondersteuning uit maar analyseer- en beoordeel je een situatie van de inwoner in zijn omgeving en specifieke situatie.
 
Taken
Je hebt direct contact met de inwoner met een hulpvraag en zijn directe omgeving en professionals die de inwoner al ondersteunen.

  • Je analyseert de context van een inwoner en zijn omgeving en maakt samen met de inwoner een plan waarbij de gewenste verandering centraal staat, en waarin beargumenteert een voorstel voor ondersteuning (van eigen netwerk tot aan specialistische voorzieningen) wordt beschreven.

  • Je voert taken uit die nodig zijn om de ondersteuning aan huishoudens te organiseren en te regelen, waaronder het nemen van een gemeentelijk besluit over al dan niet toekennen van een WMO maatwerkvoorziening.

  • Je borgt – waar nodig – dat de inwoner weet wie in het vervolg de contactpersoon is (professional aan de voorkant) als er nieuwe vragen komen of andere oplossingen nodig zijn.

  • Je informeert, ondersteunt en adviseert professionals in het netwerk bij vragen over cliënten, de te volgen route, en dergelijke, zodat zij inwoners goed kunnen helpen bij ondersteuningsvragen.

  • Je draagt bij aan het bevorderen van de gewenste houding en gedrag bij professionals en collega’s bij de gemeente, bij de organisaties in het veld en de inwoners die uitgaat van de eigen kracht van inwoners en het realiseren van integrale oplossingen.

Kandidaatomschrijving

  • 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente als WMO-consulent, bij voorkeur heb je deze ervaring bij ons al opgedaan;

  • Aantoonbare ervaring als uitvoerend professional.

  • Kennis van de systemen Civision Samenlevingszaken (SAM), Mens Centraal en Djuma is een pré. 

  • Je beschikt over de volgende competenties: analytisch vermogen; lef; overtuigingskracht en besluitvaardig;  communicatief vaardig en samenwerkingsgericht;

  • Ervaring in het voeren van gesprekken met de doelgroep en het nemen van besluiten over in te zetten hulp;

  • Werkervaring bij een gemeente met de uitvoering van de WMO, zowel vervoer, woningaanpassingen, hulpmiddelen als ook dagbesteding en begeleiding.

Eisen

  • HBO Werk- en denkniveau

  • Minimaal 1 jaar Werkervaring WMO consulent

    • Minimaal 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente als WMOconsulent

  • Ervaring met Civision en/of Mens Centraal

    • Je hebt minimaal 3 maanden werkervaring met de systemen Civision en Mens Centraal, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Casemanager Zorg en Ondersteuning die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.