Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Haaksbergen
Logo van Gemeente Haaksbergen

Wmo consulent

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

De Wmo consulent voert keukentafelgesprekken bij mensen thuis en behandelt Wmo aanvragen, met name op het gebied van huishoudelijke ondersteuning, woon- en vervoersvoorzieningen, rolstoelen en GPK.

Werkzaamheden:

  • Inventariseren van alle leefgebieden en indien nodig inschakelen van andere experts om participatie te bevorderen.
  • Samen met het gezin/cliënt/netwerk oplossingen bedenken vanuit het principe 'Eigen Kracht'.
  • Maken van rapportages van gesprekken en deze verwerken in het computersysteem Suite.
  • Samenwerken met partners in de Noaberpoort en veel overleg voeren met zorgaanbieders, leveranciers en (externe) partners.
  • Beoordelen van offertes van derden.
  • Beheren en bewaken van het proces van melding tot en met de afhandeling.
  • Het kunnen behandelen van bezwaarschriften is een pré.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau of minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent
  • Aantoonbare werkervaring als wmo consulent
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding wmo consulent
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent binnen een gemeente

Competenties

  • Enthousiast, flexibel en nieuwsgierig
  • Daadkrachtig in communicatie en weet snel en overtuigend argumenten duidelijk te maken

Organisatie en team

Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie
We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.

Visie
In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderende uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!

Team
Het team Zorg & Welzijn van de gemeente Haaksbergen zorgt ervoor dat inwoners kunnen meedoen, in de breedste zin. We voeren taken uit op het gebied van de Wmo, Participatiewet en de Jeugdwet. Leuk werk in een werkomgeving waar altijd van alles gebeurt. Wij zoeken versterking vanwege ziektevervanging.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe administratieve broker derhalve de contractafhandeling en urenregistratie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe administratieve broker. U zal in casu factureren aan de externe administratieve broker middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Alle werkdagen

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr