Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
28 okt 2025Binnen het vakteam van veertien consulenten budgetbeheer, ondersteun je elkaar waar nodig en draag je bij aan de ontwikkeling van je specialisme. Het is belangrijk dat het inkomen van cliënten op orde komt en op orde blijft. Een budgetplan geeft inzicht en overzicht. Hoe gaan we dit budgetplan precies opstellen? Wat moet er aan wie worden betaald? En hoe gaan we zorgen dat de financiële situatie van de client stabiel wordt en blijft?
Werkzaamheden:
Je hebt veel contact met cliënten, maar ook met instanties, onder meer tijdens het telefonische spreekuur en via e-mail.
Je geeft hen informatie en krijgt informatie die je in het budgetplan verwerkt.
Daarnaast beheer je de budgetbeheerrekening van cliënten.
Je bent inzetbaar voor alle cliënten voor wie wij budgetbeheer uitvoeren, dus ook voor ons specialistische team die zich bezighoudt met dak- en thuislozen en statushouders. Dit zijn doelgroepen met verschillende afspraken als het gaat om het opzetten en het uitvoeren van het Budgetbeheer. Binnen dit team zijn vooral de contacten met de begeleidende instanties en de regievoerders vanuit de inburgeringswet belangrijk.
Je wordt blij als je ziet dat mensen uit de problemen komen en op het goede pad blijven lopen.
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SW of SJD
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met contact met schuldeisers
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met budgetbeheer
Aantoonbare werkervaring met het inwerken van collega's op het gebied van budgetbeheer
Je bent teamgericht en hebt ervaring in het werk als budgetbeheerder
Je bent gewend om accuraat te werken en hebt een klantvriendelijke en zakelijke werkhouding
Je benadering naar inwoners is van nature stress sensitief
Je hebt intrinsiek de motivatie om met de hulpvrager te onderzoeken wat nodig is en om dit mogelijk zien te maken
Flexibel en in staat om met de vele veranderingen binnen dit werkveld mee te bewegen
Digitaal vaardig en in staat om nieuwe systemen snel eigen te maken
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen.
Stap 2: Selectie van 3 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek op basis van relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.
Stap 4: Selectiegesprek waarin getoetst wordt op competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.