Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider Wmo

Gemeente Hellendoorn

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

24 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als teamleider geef je operationeel leiding aan het team Wmo. Je bent zichtbaar, brengt rust en richting en zorgt dat het team weet waar het aan toe is. Je begeleidt collegas in hun werk, zorgt voor verdere professionalisering en bouwt samen met hen aan een stevige basis.

Werkzaamheden

  • Je coacht medewerkers en begeleidt hen in hun professionele ontwikkeling;
  • Je brengt duidelijkheid in rollen, taken en werkprocessen;
  • Je helpt bij het versterken van de (juridische) kwaliteitsfunctie;
  • Je zorgt dat systemen zoals Suites goed worden gebruikt;
  • Je werkt toe naar een sterke samenwerking tussen de teams Jeugd en Wmo.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol met personele verantwoordelijkheden binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de werkprocessen binnen de uitvoering van de Wmo.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en verbeterprocessen;
  • Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en verbeterprocessen op juridisch vlak;
  • Aantoonbare werkervaring met de AVE;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite.

Competenties

  • Luisteren;
  • Coachen;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Visievorming.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in een van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal. Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar een telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collegas maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 28 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 29 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Hellendoorn heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Bij voorkeur ook beschikbaar op woensdag en eventueel ook vrijdag. Andere dagen in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur