Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Haaksbergen
Logo van Gemeente Haaksbergen

Senior Projectleider Fysieke Leefomgeving

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege de uitvoering van meerdere sociaal-ruimtelijke projecten in de breedste zin van het woord, zijn wij op zoek naar twee nieuwe collegas!Bij de gemeente Haaksbergen, de ster in Twente, werken projectleiders, beleidsmedewerkers, planologen en vergunningverleners samen aan verschillende opgaven in de fysieke leefomgeving. Wij zijn op zoek naar projectleiders voor de uitvoering van meerdere sociaal-ruimtelijke projecten waaronder de realisatie van scholen, sportvoorzieningen en woningen. Integrale afstemming tussen alle domeinen (fysiek domein, sociaal domein en bedrijfsvoering) zijn cruciaal voor het succes van het project.

Werkzaamheden:

  • Als Senior Projectleider Fysieke Leefomgeving begeleid je verschillende projecten die spelen in de fysieke leefomgeving, zowel voor het buitengebied als binnen de kernen. Het betreft organisatie brede, integrale projecten binnen de verschillende teams van de gemeente Haaksbergen.
  • Je begeleidt verschillende projecten die betrekking hebben op de fysieke leefomgeving
  • Je stuurt het integrale projectteam aan en zorgt dat diverse producten tijdig en correct worden opgeleverd
  • Je zorgt voor integrale afstemming van initiatieven binnen de organisatie;
  • Je begeleidt participatietrajecten
  • Je adviseert het management, college en raad over diverse projecten en stelt hiervoor de benodigde stukken op
  • Je werkt samen met externe organisaties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/manager bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Lean-werken;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider fysieke leefomgeving bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/manager bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider fysieke leefomgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met het realiseren van scholen of sportvoorzieningen;

Competenties

  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel inzetbaar en kunt je goed kunnen aanpassen in veranderende omstandigheden
  • Je hebt een proactieve werkhouding en kunt goed samenwerken

Organisatie en team

Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 200 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financien op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie
We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.

Visie
In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Haaksbergen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Haaksbergen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 A of 11. Waardering vindt plaats. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ook wel op kantoor

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr