Omgevingsmanager

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 32 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Binnen de afdeling BORG wordt een mix van UAV en UAV-gc contracten toegepast.Voor een deel van onze projecten is de gemeente voornemens iemand in te huren die verantwoordelijk is voor het omgevingsmanagement en is verantwoordelijk is voor het behalen van draagvlak bij onze stakeholders.

De Omgevingsmanager agendeert proactief onderwerpen vanuit de omgeving binnen het projectteam die invloed kunnen hebben op de kwaliteit/scope van het project. De Omgevingsmanager richt zich op alles wat te maken heeft met de bewoners en belanghebbenden: Hoe kan ik er op sturen dat ik het voor alle mensen om het project heen zo prettig en goed mogelijk maak? (En daarbij dan natuurlijk de hulp van de andere IPM rollen inschakelt). De Omgevingsmanager blijft verantwoordelijk voor (een goede samenhang van) het totale omgevingsmanagement en is VCA-VOL gecertificeerd.

Verantwoordelijkheden:

  • Het afstemmen met omgevingspartijen;
  • Het in kaart brengen van alle stakeholders in de projectomgeving, inclusief hun posities;
  • Het zorgen voor probleem(h)erkenning van het project bij de belangrijkste stakeholders;
  • Creeren van draagvlak voor de aanpak, ontwerpkeuzes en gekozen kwaliteit;
  • Het organiseren en het persoonlijk uitvoeren van de participatie tijdens de planfase van het project waarbij je het bestuur en de overige projectteamleden betrekt. Dit houdt onder andere in het organiseren- en voorzitten van bewonersbijeenkomsten waarbij je zelf het woord voert. Je kunt hierbij de hulp van bij voorbeeld de technisch manager of een ontwerper inschakelen indien nodig;
  • Het inbrengen van eisen, wensen en randvoorwaarden vanuit de projectomgeving in het projectteam;
  • Het zo goed mogelijk op elkaar afstemmen van de project- en omgevingsbelangen;
  • Het onderhouden van contacten met omgevingspartijen gericht op proactief afstemmen van belangen, intenties en gevoeligheden;
  • Werkt met dit alles nauw samen met de communicatieadviseur en andere rolhouders in het projectteam;
  • Het coordineren van conditionerende werkzaamheden door o.a. nutsbedrijven;
  • Het initieren en managen van de benodigde vergunningenprocedures;
  • Het inbrengen van veiligheidsaspecten in het project in relatie tot de projectomgeving.

Projecten:

Integrale herinrichtingsprojecten: Van der Helstpark (Muiderberg) Buitendijke (Muiderberg) Kocherplantsoen (Muiderberg) Dorpsstraat (Muiderberg) Tesselschadelaan (Muiderberg) Brink (Muiderberg) Weesperweg (Muiden)

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager in de afgelopen 5 jaar binnen een politiek bestuurlijke omgeving (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager met het werken in een IPM-team (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het realiseren van (multidisciplinaire) infrastructuur projecten in binnenstedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (benoem dit door middel van twee voorbeeldprojecten waarin je aangeeft wat jouw rol is geweest) (25 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;
  • Zelforganisatie;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Samenwerken in teams.

Organisatie en team

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas.We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 1 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 juli 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot 1 kalenderjaar na aanvang van de opdracht. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening. Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur