Inkoopadviseur voor aanbesteding concessie golfbaan en strandtent

Gemeente Gooise Meren

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 11 dagen
120 4 - 24

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

4 - 24

Publicatiedatum:

17 mei 2025

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken een inkoopadviseur voor de aanbesteding van een concessieovereenkomst (met erfpachtconstructie) van de golfbaan Naarderbos en een concessie voor het exploiteren van een strandtent.

De gemeente wil met een derde partij (exploitant) twee concessieovereenkomsten sluiten op basis van erfpacht. We gaan momenteel uit van een een periode van 50 jaar. De concessieovereenkomsten  gaan er vanuit dat het eigendom van de grond bij de gemeente blijft en dat de exploitant gedurende deze periode een (onder)erfpachtrecht verkrijgt en verantwoordelijk is voor de exploitatie en het onderhoud van de baan en de aanleg van een nieuw golfclubhuis cq. strandtent.
Gezien de financiële omvang moeten deze overeenkomsten Europees aanbesteed worden.  Om de concessies aan geschikte partijen te gunnen, stellen we eisen aan de organisatie die dit op zich kan nemen, en willen we gunnen op basis van de beste prijs-kwaliteit verhouding. Op dit moment zijn we bezig met een marktconsultatie voor de aanbesteding van de exploitatie golfbaan. Deze is te raadplegen op https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/373478. Op basis van de reacties is het dat hier een cmededingingsprocedure met onderhandeling wordt toegepast.

De gemeente wenst:

  1. Een rechtmatig en doelmatig aanbestede concessieovereenkomst in lijn met ons inkoopbeleid;

  2. Dat de inkoopadviseur na sluiting van de overeenkomst nog beschikbaar is voor ad hoc vragen.
    Implementatie van de overeenkomst is initieel buiten de scope;

  3. Dat de juridische expertise voor de overeenkomst afkomstig blijft van de gemeente en een externe adviseur (geen onderdeel van de scope)

  4. Dat de inkoopadviseur 

    • Een aanjaagrol vervult om dit inkoopproject op tijd en met een goed resultaat af te ronden met zijn kennis en kunde

    • Goed kan samenwerken met verschillende beleidsvelden en diverse medewerkers van de gemeente en ingehuurde medewerkers

    • Goed is in het actueel houden van de dossiers zodat t.z.t. een soepele overdracht naar contractbeheer gerealiseerd wordt.

    • De missie en visie van GM volgt. Onder andere

      • Een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030) 

      • Een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers, maatschappelijke instellingen en ondernemers

    • Conform het inkoopproces van Gooise Meren werkt, de sjablonen van Gooise Meren gebruikt en TenderNed gebruikt voor communicatie met de markt

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 , voor 4 tot 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlenging;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper bij een overheidsorganisatie;

  3. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur met een concessie in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);

  4. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;

  5. De kandidaat motiveert door middel van een inschatting van de duur van de opdracht hoeveel uren en benodigd zijn gericht op bovenstaade 5 punten, met daarbij een inschatting van de verwachte kosten met een maximum van €19.000 exclusief btw, inclusief overige kosten;

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met het inkopen van een concessie voor een golfbaan met erfpacht in de afgelopen 10 jaar (50 punten)
            a. Geen ervaring met inkoop concessie voor golfbaan met erfpacht (0 punten);
            b. Ervaring met inkopen onderhoudswerkzaamheden golfbaan (10 punten);
            c. Ervaring met inkopen realisatiewerkzaamheden golfbaan of golfclubhuis (15 punten);
            d. Ervaring met inkopen concessieovereenkomst golfbaan (45 punten);
            e. Ervaring met inkopen concessieovereenkomst met erfpacht golfbaan (50 punten).

  2. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur met een concurrentie gerichte dialoog of mededingingsprocedure met onderhandeling in de afgelopen 5 jaar (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI). (We ontvangen graag een tabel waaruit goed af te leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en welke aspecten) (15punten);
    We zijn geïnteresseerd in de aspecten Milieu, Klimaat, Circulair, Diversiteit & Inclusie, Ketenverantwoordelijkheid. Social Return mag alleen opgevoerd worden als u dit niet als uitvoeringsvoorwaarde hebt gehanteerd.
         
      a. Geen/weinig ervaring met MVOI (0 punten);
            b. Twee tot en met vier uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was MVOI in de gunningscriteria verwerkt (2 punten);
            c. Vijf tot acht uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was in de gunningscriteria verwerkt (5 punten);
            d. Meer dan acht uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij minstens drie daarvan was ook in de gunningscriteria verwerkt (15 punten);

  4. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (max 10 punten);
                a. Een maximum uurtarief tot €104,99 (10 punten);
                b. Een maximum uurtarief van €105 tot €109,99 (7 punten);
                c. Een maximum uurtatief van €110 tot €114,99 (5 punten);
                d. Een maximum uurtarief van €115 tot 119,99 (2 punten);
                e. Een maximum uurtarief van €120 (0 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht

  • Affiniteit met innovatie en circulair inkopen

  • Affiniteit met het optimaliseren van contractmanagement

  • Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten

  • Sterk in plannen / organiseren

  • Professioneel en representatief

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Voor de ZZP'er 

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  • De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  • Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 

  • Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 

  • Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur