Logo van Gemeente Etten-Leur
Logo van Gemeente Etten-Leur

Subsidiecoördinator

Roosendaalseweg 4, 4875 AA Etten-Leur, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

8 jun 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de afdeling Samenleving, team Beleid, zijn wij op zoek naar een:

Subsidiecoördinator
24/28 uur per week
Als subsidiecoördinator heb je veel vrijheid en krijg je alle ruimte om je verantwoordelijkheid te pakken en de regie in eigen handen te nemen. Je werkt vanuit een fijn en betrokken team nauw samen met andere professionals, zowel binnen als buiten de organisatie. Ben jij altijd op zoek naar kansen en denk je vooral in mogelijkheden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waar ben je als subsidiecoördinator zoal mee bezig?
  • Je coördineert en bewaakt de subsidieprocessen binnen de organisatie en bent procesverantwoordelijk (je draagt er zorg voor dat het proces op alle beleidsterreinen hetzelfde verloopt). Daarnaast heb je een totaaloverzicht van alle aangevraagde en verleende subsidies en ben je op de hoogte van inkoopprocessen. Concreet betekent dit dat je focus vooral ligt op de aanvraag- en vaststellingsprocedure en je je collega's dan ook informeert over de te zetten stappen.
  • Je ondersteunt je collega's en adviseert bij de beoordeling en verantwoording van subsidieaanvragen; tevens functioneer je als vraagbaak. Enkele subsidies beoordeel je zelf, namelijk degenen die niet al bij een vakinhoudelijke collega belegd zijn.
  • Je functioneert als accountmanager van een aantal organisaties in het maatschappelijk veld en voor collega's van betrokken afdelingen en het college (en eventueel de raad). De primaire verantwoordelijkheid voor de subsidies ligt bij de vakinhoudelijke ambtenaar. Je bent hierbij een eerste aanspreekpunt voor procesvragen/juridische vragen.
  • Je draagt zorg voor adequate communicatie naar externen (denk aan berichten plaatselijke media, inrichting website, beantwoording vragen, etc.).
  • Je zorgt wanneer nodig voor de actualisatie van de algemene subsidieverordening en de subsidieregelingen.
  • Je ondersteunt collega's bij het aanvragen van subsidies bij andere organisaties zoals ZonMw en DUS-I.
  • Je gaat aan de slag met het optimaliseren van de werkprocessen en systemen.
  • In oktober/november maak je het complete collegevoorstel met alle (beoordeelde) subsidieaanvragen, zodat het college kan besluiten deze subsidies te verlenen. Hierbij werk je samen met collega's van het team Financiën.

Eisen

  • Kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde HBO diploma. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring en financiële basiskennis van de wet- en regelgeving rondom subsidieprocessen. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een zaaksysteem (CRM). Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is vaardig in het inrichten van digitale processen en programma's zoals Word en Excel. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

Competenties
  • Je hebt een helicopterview en affiniteit met het juridische aspect van subsidieprocessen.
  • Je analyseert snel en goed en bent positief kritisch.
  • Je werkt gestructureerd.
  • Je bent klantvriendelijk en communiceert helder, zowel schriftelijk als mondeling (met simpele vertaling, b1-niveau, voor onze inwoners en organisaties).
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Past binnen het team.
  • Resultaatgericht.
  • Analytisch.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Etten-Leur
Afdeling: Samenleving, Beleid
Werklocatie: Etten-Leur

Je werkt vanuit een fijn en betrokken team nauw samen met andere professionals, zowel binnen als buiten de organisatie.

Gespreksinformatie

De competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: ja kan 1x 6 maanden verlengd worden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur